اجرای طرح رویت پذیری مصرف برق 70 درصد صنایع استان گیلان/ ادارات و پرمصرف ها هم رصد می شوند

به گزارش رکنا از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان بهمراه جمعی از معاونین خود بصورت سرزده در شرکت توزیع برق استان گیلان حضور یافت و ضمن دیدار با محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل این شرکت، از زحمات و تلاش های شبانه روزی صورت پذیرفته برای تامین برق پایدار در تابستان و جلب رضایت مردم تقدیر و تشکر بعمل آورد.

وی با اشاره به مشکلات سالیان اخیر صنعت برق و خاموشی های حادث شده، گفت، با برنامه ریزی های کلان و مدون و به همت کارکنان ساعی صنعت برق، بدون اعمال هیچگونه خاموشی و با کمترین مشکل پیک مصرف تابستان سالجاری را پشت سر گذاشتیم و این موضوع دستاورد بسیار مهمی برای دولت محترم و بخش های مختلف زیر مجموعه است.

استاندار گیلان اضافه کرد، تلاش شد همدلی و همراهی جمعی در کل استان ایجاد شود تا بتوانیم طرح های درستی را برای گذر از تابستان به مرحله اجرا برسانیم که از جمله این طرح ها می توان به برگزاری کارگروه ها و جلسات تخصصی مدیریت تقاضا و مصرف برق، تغییر ساعت کار ادارات، هماهنگی با صنایع استان برای مدیریت بار مصرف برق، پایش مصرف برق ادارات و دستگاههای اجرایی، استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استان برای آگاه سازی اشاره کرد.

عباسی تصریح کرد، از مهم ترین مشکلات استان گیلان طی سالیان اخیر بحث فرسودگی شبکه ها است و در این حوزه نیاز به فعالیت شبانه روزی برای اجراء و پیگیری جدی برای دریافت بودجه ضروری است و استانداری گیلان آمادگی لازم برای هرگونه همکاری در این حوزه را دارد تا گام مهمی برای توسعه زیرساخت های استان گیلان برداشته شود.

وی گفت، برنامه ها و اقدامات مهمی از سوی توزیع برق گیلان برای گذر از پیک تابستان اجرایی شده است که از جمله می توان به اجرای طرح رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف مشترکین، برقراری مشوق های مدیریت مصرف در تعرفه های مختلف، پایش مصرف برق دستگاههای اجرایی، انعقاد تفاهم نامه با صنایع استان برای همکاری در مدیریت مصرف، اجرای طرح های آگاه سازی و... اشاره کنیم.

گفتنی است، در این نشست مسعود کاظمی معاون هماهنگی امور اعمرانی و جمشید محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان به همراه جمعی دیگر از مدیران این نهاد در کنار معاونین و مدیران توزیع برق گیلان حضور داشتند.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 812626 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟