بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ماده ۵۶ کوتاهی نکنند

به گزارش رکنا از اردبیل، محبوب حیدری در بازدید از پروژه‌های راهسازی در جنوب استان اردبیل اظهار کرد، برای اجرای پروژه‌های راهسازی در این منطقه نیازمند تسریع در پرداخت اعتبارات هستیم که امیدواریم در این راستا بانک‌های عامل در کنار راه و شهرسازی باشند.

وی با اشاره به اینکه احداث بزرگراه و بهسازی راه‌های مواصلاتی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است، تصریح کرد، از شمال تا جنوب اردبیل به کارگاه عمرانی راهسازی تبدیل شده و هم اکنون ۲۸۵ کیلومتر بزرگراه در استان در دست احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل فرآیند بوروکراسی اداری در پرداخت تسهیلات ماده ۵۶ را برای اجرای پروژه‌های راهسازی آزاردهنده دانست و گفت، ضروری است تا بانک‌ها با کاستن از فرآیندهای بروکراسی و تسهیل در پرداخت تسهیلات ماده ۵۶، نقش خود را در تکمیل این پروژه‌ها ایفا کنند.

حیدری با اشاره به همجواری استان اردبیل با مرزهای کشور و لزوم بهسازی و تسریع در اجرای پروژه‌های راهسازی افزود، با تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های بزرگراهی، بخش عمده‌ای از عقب‌ماندگی‌های استان در بهسازی راه‌ها و بزرگراه‌ها جبران شده و استان اردبیل به میانگین کشوری دست پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم اهتمام جدی برای تکمیل پروژه‌های راهسازی در استان‌ها دارد، خاطرنشان کرد، عقب‌ماندگی‌های بزرگراهی استان اردبیل تا ۲ سال آینده جبران شده و پروژه‌های راهسازی در یک فرآیند سه تا چهار ساله به نتیجه می‌رسد.

حیدری با بیان اینکه این استان دارای ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه است، اضافه کرد، در حال حاضر میانگین و شاخص برخورداری استان از بزرگراه ۲۱ درصد است که این رقم به ۲۷ درصد می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد، توسعه بزرگراه‌ها جز دغدغه‌های اصلی مسئولان استان است و برای رفع این دغدغه‌ها تکمیل کریدور شمال - جنوب استان در دستور کار قرار گرفته تا شهرستان‌های شمالی استان به مرکز و جنوب این استان متصل شده و ایمنی جاده‌های استان ارتقا یابد.

 

کدخبر: 812621 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟