دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی “نهال امید” برگزار می شود

به گزارش رکنا از ایلام؛ سمیه حیدری اظهار داشت:  این جشنواره متشکل از عموم مردم در دو گروه کتابداران: دانشجویان رشته کتابداری، کتابداران شاغل (نهادی و مشارکتی) و تمامی علاقه مندان: مادران، مربیان و شاغلان سایر دستگاه ها، شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون مساجد( به رقابت می پردازند.

وی افزود: جشنواره در دو بخش قصه گویی صحنه ای و قصه گویی دیجیتال و در سه سطح ملی، منطقه ای و استانی برگزار می گردد که بخش صحنه ای به صورت حضوری و بر صحنه با فیلمبرداری از قصه گویی بدون استفاده از جلوه های صوتی و تصویری، تدوین و به وبگاه جشنواره، انجام می شود و در بخش دیجیتال در بستر نرم افزارهای دیجیتال و بصورت الکترونیکی با ترکیبی از تصویر، ویدئو، متن، صدای قصه گویی، انیمیشن تهیه و فایل ویدئویی به وبگاه جشنواره ارسال شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: محورهای موضوعی در این جشنواره: مسائل روز جامعه، موضوعات آزاد، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین به عنوان موضوع ویژه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تقویم اجرایی جشنواره در هر یک از مراحل به این شرح پیش بینی شده است؛  شروع ثبتنام و ارسال آثار داوطلبان در سامانه از۱۵ تیر-۱۵ مرداد و بارگذاری تا حداکثر ۴ اثر، داوری مرحله مجازی ۱۱ تا ۲۰ مرداد به همراه معرفی واجدین شرایط به تفکیک استان، مرحله مقدماتی (اجرای مسابقات استانی) از ۱۰ تا ۲۵ شهریورجهت برگزاری مسابقات استانی و اعلام برگزیدگان از هر استان به تعداد ۱۲ نفر، مرحله نیمه نهایی ( اجرای مسابقات منطقه ای) از ۱۵ تا ۳۰ شهریور جهت برگزاری مسابقات منطقه ای،که میزبان متعاقباً اعلام می گردد.

حیدری خاطر نشان کرد: مرحله نهایی (اجرای مسابقات ملی( از ۵ تا ۲۰ مهر برگزار و  به برگزیدگان گروه های هدف در سه سطح استانی، منطقه ای، ملی جوایزی به این شرح جوایزی تقدیم می شود.

وی بیان داشت: به برگزیدگان مرحله مقدماتی (استانی) از ۱۲ نفر برتر با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ۷ میلیون ریالی،  مرحله نیمه نهایی (منطقه ای(از ۱۲ نفر برتر این مرحله با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی تقدیر خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام افزود: در مرحله نهایی (کشوری) از ۱۲ نفر برتر این مرحله در سطح کشور با اهدای لوح تقدیر، آلبوم اجرا و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی تقدیر خواهد شد.

وی عنوان کرد: علاقه مندان با مراجعه به وبگاه مسابقات نهاد به آدرس ir.samakpl.www ضمن عضویت می توانند در جشنواره شرکت کنید.

 

کدخبر: 807367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟