مدیرعامل فولادمبارکه سه تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

به گزارش رکنا از اصفهان، تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت فولاد مبارکه و بنیاد ملی نخبگان به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان و شرکت سهامی عام فولاد مبارکه اصفهان به نمایندگی محمدیاسر طیب‌نیا به‌منظور گسترش فعالیت‌های علمی، پژوهشی، کاربردی، آموزشی و تکمیل زنجیره علم، فناوری، بازار و تجارت در حوزه هوش مصنوعی و با هدف ارائه محصولات فناورانه و نوآورانه مبتنی بر هوش مصنوعی و در جهت طرح کارخانه هوشمند (smart factory) رسید.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، پس از امضای این تفاهم‌نامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فولاد مبارکه همواره در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کوشیده و فعالیت‌های بزرگی در حوزه بومی‌سازی انجام داده است که امروز به‌صورت ساختاریافته‌تر و هماهنگ‌تر با مجموعه‌هایی همچون شهرک علمی و تحقیقاتی این روند را ادامه می‌دهیم.

 

وی افزود: تصمیم داریم برای دسترسی بهتر به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت همکاری‌های مشترک، دفاتری را برای آن‌ها در شرکت فولاد مبارکه ایجاد کنیم تا شرکت‌های فعال در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و سایر شرکت‌ها بتوانند ارتباط بهتری با ما داشته باشند که این تفاهم‌نامه شامل همین موارد و دیگر مواردی است که به‌صورت عملیاتی بتوانیم این ارتباطات دوطرفه را تقویت کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به تفاهم‌نامه منعقدشده این شرکت با معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری در زمینه هوش مصنوعی گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند یکی از حوزه‌های مغفول‌مانده در زمینه فناوری‌های نوین که نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارد، بحث هوش مصنوعی و جذب نخبگان مرتبط با این حوزه است. ما باید بتوانیم زیرساخت‌های تحول دیجیتال در صنعت را بهتر از گذشته، با بهره‌گیری از دانش متخصصان داخلی و با سازوکارهای قوی‌تری عملیاتی کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: با امضای این تفاهم‌نامه، علی‌رغم جذب نخبگان فعال در این حوزه، زیرساخت‌های لازم به‌صورت سازمان‌یافته‌تر فراهم خواهد شد و با فعالیتی که در این زمینه آغاز شده، شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان داخلی را بیش‌ازپیش پشتیبانی خواهیم کرد.

 

امضای تفاهم‌نامه همکاری  بین فولاد مبارکه، راه‌آهن جمهوری اسلامی  ایران و توکاریل

 تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه در زمینه افزایش حمل‌ونقل ریلی، روز پنجشنبه 27 خردادماه توسط محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و محسن سعیدبخش مدیرعامل شرکت توکاریل به امضا رسید.

سید میعاد صالحی معاون وزیر و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پس از امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای افزایش تعداد لوکوموتیو جهت افزایش میزان حمل بار مواد معدنی به‌ویژه حمل‌ونقل شرکت فولاد مبارکه منعقد شد.

وی با تأکید بر ضرورت حمل‌ونقل ریلی برای توسعه تولید داخل افزود: شرکت فولاد مبارکه با توجه به سرمایه‌گذاری در حوزه خرید لوکوموتیو از تولیدکننده داخلی، این لوکوموتیوها را به شبکه ریلی کشور اضافه می‌کند و با توجه به اینکه نظارت بر این لوکوموتیوها و ایمنی آن‌ها بر عهده راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است، تفاهم‌نامه‌ای امضا شد تا بتوانیم این لوکوموتیوها را به ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور اضافه کنیم.

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه پس از انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: شرکت فولاد مبارکه به‌واسطه همکاری تنگاتنگ با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، بزرگ‌ترین شریک تجاری راه‌آهن کشور محسوب می‌شود. از طرف دیگر، بخش حمل‌ونقل یکی از فعالیت‌های استراتژیک برای صنایع بزرگ است و در کشور ما یکی از گلوگاه‌های اصلی صنایع، به‌ویژه صنعت فولاد است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر حمل‌ونقل 60 درصد از محموله‌های وارداتی فولاد مبارکه و محصولات آن از طریق راه‌آهن صورت می‌گیرد، اما طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های لازم و متناسب با پیشرفت سایر حوزه‌ها، صورت نگرفته است. دولت سیزدهم به دنبال آن است که در حوزه‌های زیرساختی سرمایه‌گذاری‌های جدی صورت گیرد و در این راستا شرکت فولاد مبارکه مأموریت دارد تا بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها را در حوزه زیرساختی محقق کند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در پایان از برنامه‌ریزی جهت خرید 50 دستگاه لوکوموتیو توسط این شرکت خبر داد و اذعان داشت: از این تعداد 10 دستگاه لوکوموتیو آماده تحویل به راه‌آهن جمهوری اسلامی است؛ همچنین تفاهم‌نامه دیگری در حوزه تعمیر لوکوموتیوهای راکد و متوقف راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای افزایش سرعت سیر حمل و افزایش سرعت حمل بارهای فولاد مبارکه و سایر ذی‌نفعان منعقد شد. امیدوارم انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاران حوزه زیرساخت کشور فراهم شود و در این راستا بخش خصوصی پا به میدان بگذارد.

 

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین فولاد مبارکه  و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

 تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین فولاد مبارکه و شهرک علمی و تحقیقاتی با هدف استفاده از توانمندی‌های حمایتی، علمی، فنی و پژوهشی طرفین از طریق همکاری در اجرای طرح‌های فناورانه صنعت فولاد، همکاری و مشاوره در زمینه بومی‌سازی فناوری و انتقال فناوری‌های به‌روز در صنعت فولاد و استفاده از شرکت‌های شهرک در زنجیره تأمین قطعات، تجهیزات و خدمات فولاد مبارکه امضا شد تا حجم پروژه‌های تحقیقاتی بین شهرک علمی و تحقیقاتی و فولاد مبارکه افزایش یابد و روند خرید محصولات دانش‌بنیان به‌صورت مضاعف ادامه پیدا کند.

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه پس از امضای این تفاهم‌نامه در جمع خبرنگاران گفت: رویکرد شرکت فولاد مبارکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات ساخت داخل است که این حمایت به‌صورت ساختاریافته‌تری ادامه پیدا می‌کند. در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید تا ارتباط دوجانبه فولاد مبارکه و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را تقویت و با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت خود را از نخبگان داخلی بیشتر کنیم.

وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه مقرر شد دفاتر مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حضور مدیران و کارشناسان فولاد مبارکه تعبیه شود و بتوانیم از توانایی‌های این شرکت‌ها با شناخت بهتر و دسترسی و تعامل بیشتر بهره‌مند شویم.

سید مهدی حجازی، معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در خصوص جزئیات این تفاهم‌نامه اظهار کرد: طی دو سال اخیر، با توجه به شعار سال و حمایت صنایع بزرگ از شرکت‌های دانش‌بنیان، مذاکرات مربوطه برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با هیئت‌رئیسه فولاد مبارکه در راستای حمایت بیشتر از این شرکت‌ها صورت گرفت.

وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه، حجم پروژه‌های تحقیقاتی بین شهرک علمی و تحقیقاتی و فولاد مبارکه افزایش می‌یابد و روند خرید محصولات دانش‌بنیان به‌صورت مضاعف ادامه پیدا می‌کند. چندین شاخص کمّی در این تفاهم‌نامه ذکرشده که راه‌اندازی شتاب‌دهنده مشترک و مشارکت فولاد مبارکه در تکمیل زیرساخت‌های عمرانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ازجمله این شاخص‌ها برای همکاری فی‌مابین است.

اصفهان -بهمن راعی

 

کدخبر: 794108 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟