راز سرقت سوری 2.5 کیلو طلا چگونه برملا شد؟

به گزارش رکنا از اصفهان، سرهنگ" حسین تُرکیان" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ساعت 4 صبح روز هفتم دی ماه فردی که در زمینه حمل طلا به صورت کیفی فعالیت می کند سراسیمه با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفته و اعلام می کند که درون خودروی خود بودم که یک سارق به من حمله کرده و خودرو را به همراه کیف حاوی 2.5کیلو طلا که از یک طلافروش امانت گرفته بودم تا به مقصد برسانم را به سرقت برده است.

وی افزود: بلافاصله اکیپی از ماموران یکی از کلانتری های شهر اصفهان به محل مراجعه و اظهارات فرد شاکی را صورتجلسه کرده و پس از تنظیم پرونده این سرقت در کلانتری برای انجام تحقیقات بیشتر به اداره مبارزه با سرقت بعنف پلیس آگاهی استان اصفهان ارجاع داده می شود.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در ادامه تیمی از کارآگاهان مجرب این پلیس تحقیقات علمی وتخصصی خود را برای دستگیری فرد سارق آغاز و ابتدا برای آگاهی بیشتر از نحوه سرقت همراه فرد شاکی به محل وقوع حادثه می روند و به دقت تمام جوانب را مورد بررسی قرار می دهند.

سرهنگ تُرکیان خاطرنشان کرد: کارآگاهان پس از چندین شبانه روز کار علمی و تخصصی و کنارهم  قرار دادن آثار و مستندات به دست آمده و عدم تطابق آنها با اظهارات فرد شاکی سرانجام با هوشیاری و نکته سنجی تمام پی به نقشه سرقت سوری طلاجات برده و مجدداً تحقیقات از فرد شاکی را از سر می گیرند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: متهم که چاره ای جز بیان حقیقت نداشت به ناچار لب به اعتراف باز کرده و به طراحی این نقشه با همکاری یکی از دوستان خود اقرار کرد.

وی اظهار داشت: متهم در اعترافات خود عنوان کرد به دلیل اینکه بدهکار بودم نقشه این سرقت را طراحی کردم تا طلاها را به فروش رسانده و با پول آن بدهی خود بپردازم اما نمی دانستم که در کمترین زمان ممکن توسط نیروهای پلیس گرفتار می شوم.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: با تکمیل شدن تحقیقات پلیس مال باخته اصلی شناسایی و پس از تنظیم شکایت از سوی در نهایت حامل طلا کیفی به اتهام خیانت در امانت تحویل مرجع قضائی شد.

 

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 758365 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟