اجرای پزشک خانواده سلامت جامعه را تضمین می کند
به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین،پیمان نامدار در بازدید استاندار از اداره بیمه سلامت استان قزوین که عصر یکشنبه برگزار شد گفت: مهمترین دغدغه ما برخورداری طبقات کم درآمد جامعه از خدمات درمانی است و در این میان بیمه سلامت توانسته جمع کثیری از افراد نیازمند را از پوشش بیمه ای رایگان بهره مند کند.

وی بیان کرد: دغدغه مسئولان وزارت بهداشت در شرایط کنونی این بوده که همه جمعیت کشور از خدمات بیمه درمانی برخوردار شوند و هیچ فردی دغدغه ای در این راستا نداشته باشد و تاکنون نیز با همکاری خوب بیمه سلامت اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است.

نامدار تصریح کرد: ابلاغیه وزارت بهداشت برای پوشش بیمه ای اتباع بیگانه نیز به استانها اعلام شده و در قزوین نیز به آن عمل کرده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارداشت: موضوع خدمات درمانی رایگان در بیمارستانها برای بیماران کرونایی در استان قزوین بخوبی اجرا می شود و در این زمینه همکاری مطلوبی با بیمه سلامت داریم.

نامدار در خصوص اجرای طرح نسخه الکترونیک نیز گفت: خوشبختانه اجرای طرح نسخه الکترونیک در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی در حد قابل قبولی عملیاتی شده و برای بخش خصوصی هم تلاش می کنیم افراد بیشتری به طرح متصل شوند.

نامدار بیان کرد: باید استقرار نظام پزشک خانواده به عنوان یک مطالبه و درخواست عمومی از سوی همگان مطرح شود تا امیدوار باشیم این طرح مهم بسرعت عملیاتی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: یکی از طرح های موفق استان قزوین که به صورت پایلوت اجرا شد طرح مراقبت در منزل بود که توانست اشغال تخت بیمارستانی را کاهش دهد.

وی افزود: بیش از 5 هزار نفر در اجرای این طرح در منزل خدمات درمانی دریافت کردند و از حجم اشغال تخت ها که بشدت کمبود داشتیم جلوگیری شد

 

کدخبر: 736048 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟