تکریم شرکت‌کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی در استان با هدایای متبرک آستان قدس رضوی

به گزارش رکنا، طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم حجت‌پناه، دبیر کانون‌های خدمت رضوی؛ احمد فرهادی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان؛ جمعی از اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی توزیع هدایای متبرک آستان قدس رضوی بین شرکت‌کنندگان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان آغاز شد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان هدف از اجرای این برنامه را تکریم شرکت کنندگان در این جشنواره عنوان کرد و گفت: برگزاری دوره های مختلف جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اثرات مطلوبی در اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه معصومین (علیهم‌السلام) و گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره خاندان عصمت و طهارت علیم السلام داشته است از این رو تلاش می‌شود با همکاری دفتر آستان قدس رضوی و کانون‌های خدمت رضوی، شرکت‌کنندگان در این جشنواره در استان با اهدای هدایای متبرکه حرم امام رضا (ع) تکریم شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷ هزار نفر در استان به جمع شرکت‌کنندگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پیوسته‌اند، تصریح کرد: این جشنواره همچون سال گذشته در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود و شرکت کودکان و نوجوانان در جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت مناسبی است تا علاوه بر آشنایی آن‌ها با فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی زمینه لازم برای حضور اجتماعی و نقش‌آفرینی آن‌ها در برنامه‌های جمعی نیز فراهم شود.

در ادامه دبیر کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی پایه و زیربنای توسعه همه‌جانبه جوامع محسوب می‌شود، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی مجموعه‌ای از کتاب‌های ارزشمند زمینه آشنایی افراد با سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و هدایت آنان به سوی اهداف والای انسانی را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حجت‌پناه استقبال ۱۷ هزار نفر از این جشنواره در چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این موضوع نشان دهنده موفقیت جشنواره کتابخوانی رضوی در جذب مشارکت‌های عمومی برای حضور در عرصه‌های فرهنگی و ترویج معارف اسلامی است.

گفتنی است، در دهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در چهارمحال و بختیاری ۱۴۸ نفر به عنوان برنده استانی و سه نفر در بخش‌های پویش مجازی، گروهی و نقاشی نوجوانان به عنوان برگزیده ملی تجلیل شدند.

مصیبی دهکردی ،شهرکرد

کدخبر: 735816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟