اقدام انقلابی پلیس اصفهان برای حل مشکل کودکان کار

به گزارش رکنا از اصفهان، سردار" محمدرضا میرحیدری" در نشست صمیمی با مدیرکل و معاونان بهزیستی استان اصفهان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت بیان داشت: بهزیستی ازجمله دستگاه هایی است که به جهت فعالیت در زمینه پیشگیری و رفع آسیب های اجتماعی تاثیر بسزایی در امنیت جامعه دارد

وی افزود: پلیس و بهزیستی، سنگرهای مقدسی هستند که خداوند در اختیار ما قرار داده تا در این سنگرها به مردم عزیز خدمت کرده و از کار آنها گره گشایی کنیم.

فرمانده انتظامی استان، خدمت در بهزیستی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: این مجموعه به دنبال گره گشایی کردن از کار اقشار آسیب پذیر جامعه است که معتقدم اگر در این حوزه بتوانیم کار کنیم سهم زیادی از بار مشکلات جامعه کاسته خواهد شد.

سردار میرحیدری در ادامه موضوعاتی همچون اعتیاد، طلاق، سؤاستفاده از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، فرار دختران از منزل، نزاع و درگیری و اختلافات خانوادگی را از جمله دغدغه های پلیس ذکر کرد و اظهار داشت: هر کدام از دستگاه ها می توانند گوشه ای از کار را گرفته و اقدامات هدفمندی را برای رفع این معضلات انجام دهند .

وی عنوان داشت: بایستی افراد محقق ، کارشناس و صاحب نظر در این حوزه ها وارد شده و ضمن احصاء دلایل ایجاد آسیب های اجتماعی راهکارهای لازم را ارائه و وظایف هر کدام از دستگاه ها را نیز در رفع این معضلات مشخص کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان سپس به موضوع کودکان کار پرداخت و با بیان اینکه این پدیده زیبنده استانی که پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نام گرفته نیست گفت: ما آمادگی داریم تا با یک حرکت انقلابی و جهادی این مشکل را در اصفهان حل کنیم ولی باید ابتدا  وظایف دستگاه قضائیی، پلیس، بهزیستی و دیگر دستگاه های مرتبط در این حوزه مشخص شود.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: کودکان کاری که سر خیابان ها و چهار راه ها مشغول دست فروشی هستند در معرض انواع آسیب ها و بزه دیدگی قرار دارند و از طرفی هم خطر سؤاستفاده مجرمان و تبهکاران هم آنان را تهدید می کند که بایستی هرچه سریع در خصوص نجات این کودکان و بازگرداندن آنها به چرخه زندگی سالم توسط دستگاه های مسئول اقدامی جهادی صورت گیرد.

در ادامه ،مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: به دلیل اشتراک بسیاری از وظایف و مسئولیت های نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی این نشست و جلسات می‌تواند به نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌ها و تعامل بیشتر منجر شود هر چند تاکنون نیز نیروی انتظامی استان همکاری فراوان و قابل تقدیری در زمینه‌های مختلف با بهزیستی داشته است.

 

ولی‌اله نصر با اشاره به تاریخچه سازمان بهزیستی و خدمات گسترده آن به کل افراد جامعه، قبل از تولد تا پس از مرگ گفت: در ابتدا قرار بود فعالیت‌های سازمان مربوط به امور معلولین و ساماندهی آنان باشد، اما در طول سال‌های فعالیت و بنا به نیازهای جامعه فعالیت های سازمان به بیش از ۱۵۳ وظیفه افزایش یافته است.

 

وی در ادامه بر لزوم همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه های اجتماعی تاکید کرد و با گلایه از کم‌کاری برخی از این دستگاه‌ها گفت: در حوزه مسائل و آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی کودکان کار و خیابانی جایگاه و حیطه مسئولیت دستگاه های ذی‌ربطی مانند شهرداری، اداره کل اتباع، دانشگاه علوم پزشکی مشخص نیست و به همین دلیل در بیشتر مواقع مشکلات و تبعات ناشی عدم پاسخگویی آن دستگاه ها متوجه بهزیستی می شود.

 

در پایان این نشست گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی شهر و استان به ویژه در زمینه کودکان کار و خیابان و اعتیاد توسط نمایندگان دو دستگاه ارائه و بر عقد تفاهم‌نامه بین نیروی انتظامی و اداره کل بهزیستی استان اصفهان، تاکید شد.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 732477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟