واکسینه شدن بیش از ۱۳۰ هزار نفر در حاشیه شهر مشهد/  موج ششم کرونا در راه است

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، محمد مقضی مسئول طرح واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با اشاره به آخرین آمار تزریق واکسن در ۹ پایگاه بسیج جامعه پزشکی در مناطق پیرامونی شهر گفت: از بیستم مرداد تا ۱۷ مهرماه در این پایگاه‌ها ۱۳۷ هزار و ۶۷۱ دز واکسن کرونا به مردم تزریق شده است.

او با اشاره به اینکه واکسیناسیون سیار و اتوبوسی نیز به این ظرفیت‌ها اضافه شده؛ افزود: ۱۰ اتوبوس به عنوان پایگاه سیار واکسیناسیون در شهر فعالیت می‌کنند و در این ۱۸ روزی که از آغاز به کار آن‌ها گذشته، ۱۴ هزار و ۲۴۲ نفر در اتوبوس‌ها واکسن دریافت کرده اند.

محسن ذاکریان رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از محقق شدن افزایش ظرفیت واکسیناسیون در اطراف شهر خبر داد و گفت: یک پایگاه در خیابان شهید آوینی ویژه تزریق واکسن کرونا برای مهاجران ایجاد کرده تا کارِ واکسیناسیون این بخش از جمعیت شهر مشهد انجام شود.

او افزود: با درخواست دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای افزایش ساعت کاری پایگاه واکسیناسیون بازار ملل، نیرو‌های بسیج جامعه پزشکی این کار را به عهده گرفتند.

محمد موسوی رئیس بیمارستان هاشمی نژاد مشهد با نگرانی از آغاز موج ششم کرونا بیان کرد: عادی انگاری مردم در برابر کرونا نشان می‌دهد که روز‌های سختی پیش روست، زیرا هنوز جامعه به حد معیار واکسیناسیون برای ایمنی زایی دسته جمعی نرسیده، اما برخی به دلیل واکسینه شدن ماسک‌ها را کنار گذاشته و این اتفاقات هشدار روز‌های سخت را می‌دهد.

او افزود: تا زمانی که ۷۵ درصد مردم واکسینه نشوند، ایمنی زایی در جامعه ایجاد نمی‌شود و ما هنوز با این آمار فاصله داریم؛ بنابراین عادی انگاری زمینه ساز شروع موج بعدی خواهد بود.

کدخبر: 728873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟