کاهش ۲۲ درصدی موارد مثبت ابتلا به کرونا در مشهد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد،  دکتر محمدحسن درخشان اظهار کرد: آمار کنونی مراجعه شهروندان مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا نیز در مراکز درمانی مشهد به میزان ۴۰ درصد نسبت به هفته پیش کمتر شده است. 

وی افزود: ۲۳ مرکز منتخب کرونا در سطح کلانشهر مشهد فعالند. فعالیت ۱۱ مرکز از این تعداد شبانه‌روزی بوده و ۱۲ مرکز نیز همه روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۱ فعال هستند. 

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: یک مرکز فعال منتخب کرونا نیز در هر یک از ۱۴ شهرستان‌ زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی دایر است. همچنین در شهرهایی که نیاز بیشتری احساس دارند دو مرکز فعال شده ضمن اینکه مراکز شهرهای گلبهار و کوهسرخ بطور مستقل عمل کرده و از حوزه مدیریتی شهرستانهای چناران و کاشمر خارج شده‌اند.

وی گفت: میزان رعایت‌ پروتکلهای بهداشتی پیشگیرانه از کرونا نیز توسط مردم رو به افزایش گذاشته لذا امیدواریم با تداوم این وضعیت شاهد موج دیگری از طغیان ویروس کرونا و حجم فشرده و طاقت‌فرسای فعالیت کادر بهاشت و درمان به عنوان مدافعان سلامت جامعه نباشیم. 

درخشان افزود: با توجه به وجود واکسن کافی اگر مردم طبق نوبت‌دهی مراجعه کنند و بالای ۸۰ درصد جمعیت هدف واکسینه شوند پایان بحران دور از دسترس نخواهد بود و امید است که در ایام‌الله دهه مبارک فجر و همزمان با جشن انقلاب بتوانیم غلبه بر ویروس کرونا را جشن بگیریم.

وی ادامه داد: موضوع استفاده از ماسک و زندگی با کرونا تا زمان خروج کامل از این بحران باید فرهنگ‌سازی شود و اگر این گونه شد و رعایت‌ها مقطعی نشد می‌توان نسبت به آینده خوش بین بود.

کدخبر: 721465 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟