آماده سازی مدارس برای مهر شاداب

به گزارش رکنا از مازندران؛ روانشناسان معتقدند ایجاد فضای شاد، همراه با بکارگیری رنگ‌های مناسب در کلاس‌ها و فضای مدرسه، می‌تواند در یادگیری دانش‌آموزان مؤثر باشد که شعار پروژه مهر امسال نیز از سوی آموزش و پرورش مازندران بر محورهای «مهر شاداب، سلامت روان و ارتقاء یادگیری» برنامه‌ریزی شده است.

در همین زمینه مدیر آموزش و پرورش سوادکوه از این مدرسه بازدید کرده و گفت: مدیران مدارس می‌کوشند در ابتدای سال تحصیلی، به افزایش روحیه دانش‌آموزان کمک کنند و قسمت مهمی از آن در پروژه مهر، زیباسازی مدارس است که به خوبی می‌تواند موجب ارتقاء انگیزه در دانش‌آموزان شود.

موسی لیانی با بیان اینکه توجه به رنگ به عنوان ابزاری در خدمت تعلیم و تربیت کودکان امری الزامی است، افزود: محیط‌های آموزشی را می‌توان مکان‌های بسیار مناسبی برای استفاده از رنگ ها در جهت پیشبرد هدف‌های آموزش و پرورش به شمار آورد.

مدیر آموزش و پرورش سوادکوه ضمن تقدیر از زحمات یونسی مدیر دبستان شیخ فضل اله تصریح کرد: دانش‌آموزان ما در هر سنی که باشند، با رنگ‌ها ارتباط برقرار کرده و شروع به تصویرسازی می‌کنند. به همین دلیل است که امروز بسیاری از تولیدکنندگان وسایل توجه زیادی به این قضیه نشان می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اماکنی که باید نگاه دوباره‌ای از زاویه تاثیر رنگ‌ها در آنها صورت گیرد، فضاهای آموزشی بویژه مدارس ابتدایی است. چرا که فرآیند خاطره‌سازی رنگ‌ها از سنین کودکی آغاز می‌شود. در سال‌‌های آغازین آموزشی هم می‌بینیم که طراحان کتاب‌های درسی توجه خاصی به رنگ‌ها نشان می‌دهند.

لیانی با بیان اینکه پژوهش‌ها نشان می‌دهد تنوع رنگ‌ها و استفاده از رنگ‌های روشن و شاد می‌تواند به ارتقای قدرت یادگیری کودکان کمک کند، گفت: البته تاثیر رنگ‌ها بر ذهن و روان کودکان فقط محدود به کتاب‌ها نیست؛ چراکه کودکان تاثیر زیادی از اجزای فضای آموزشی شامل رنگ نیمکت، رنگ دیوارها و سقف کلاس‌ها، راهروها، دیوارهای حیاط مدرسه، پنجره و وسایل کمک آموزشی‌ می‌گیرند.

شایان ذکر است کار رنگ‌آمیزی این مدرسه از تیرماه شروع شده و تا دهم شهریور به اتمام خواهد رسید.

 

انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 715467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟