منع تردد به استان اردبیل تمدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان اردبیل که بصورت ویدیوکنفرانس با حضور اعضای ستاد‌های شهرستانی برگزار شد، اظهارکرد: اجرای قانون منع تردد خودرو‌های با پلاک غیربومی به این استان در روز‌های گذشته بسیار کارساز بوده و در کنترل بیماری کووید. ۱۹ موثر واقع شده است.

وی افزود: عملکرد پلیس راه و نیروی انتظامی استان اردبیل در انسداد راه‌های ورودی به استان اردبیل در ایام اجرای طرح ممنوعیت تردد بسیار مطلوب بود و همین امر کمک بزرگی به کادر درمان و کاهش ورودی به بیمارستان‌های مختلف استان کرده است.

استاندار اردبیل با تقدیر از تلاش مجمع نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در تلاش جهت افزایش سهم واکسن کرونا و تامین سرم برای این استان گفت: انتظار از نمایندگان مردم استان در مجلس تلاش برای اقنای مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: همه راهکار‌های قبلی برای افزایش سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بین مردم اثرگذار نبوده و انتظار می‌رود با توجه به انتخاب نمایندگان از سوی مردم و اعتقاد مردم به سخن آن‌ها و حضور نمایندگان در مناطق شهری و روستایی از این ظرفیت برای افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی نهایت استفاده صورت بگیرد.

او با بیان اینکه افزایش آمار فوتی‌های کرونا در اردبیل به ۲۱ نفر در روز فاجعه انسانی است، اظهارکرد: میانگین فوتی‌های پیک پنجم کرونا در استان اردبیل چهار برابر میانگین جان‌باختگان در جنگ تحمیلی هشت ساله ایران است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه از بین جوانان هم فوتی ناشی از کرونا دیده می‌شود، گفت: میانگین سنی فوتی‌ها در کرونای دلتا پایین آمده و همه باید مراقبت‌های لازم را با رعایت فاصله و پروتکل‌های بهداشتی به عمل آورند.

 

کدخبر: 715157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟