لزوم اجرای مصوبات جدید ستاد مقابله با کرونا در مازندران

به گزارش خبرگزاری رکنا از مازندران،احمد حسین زادگان، استاندار مازندران امروز در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و همچنین به خانواده‌هایی که عزیزانشان را به‌واسطه ابتلا به ویروس منحوس کرونا از دست دادند، اظهار کرد: امروز توجه به تمهیدات و دستورات ریاست جمهور در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از قبل سی مورد از پیشنهادها با توجه به مختصات و شرایط خاص مازندران احصا و به دستگاه‌های مرتبط اجرایی ابلاغ شد، افزود: امیدواریم پس از جمعبندی از همه استان‌ها این دستورات خروجی داشته باشند و برای هفته آینده تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

حسین زادگان با بیان این که امروز برای جلوگیری از فرآیند همه‌گیری ویروس کرونا مصوبات خوبی داشتیم، تصریح کرد: با این خیز وحشتناکی که ویروس دلتا ایجاد کرد که در نوع خودش بی‌نظیر است، امید است که مردم بیشتر رعایت کنند.

استاندار مازندران اعلام کرد: تامین اکسیژن بیمارستان‌ها به‌علت افزایش میزان بستری ها در آی سیو باید به موقع تامین شود توجه شود در استان مشکل کمبود اکسیژن ایجاد نشود، در صورت ضرورت اداره کل صمت هم باید درتامین نیاز ورودپیداکند.

وی افزود: در روستاها پایگاه‌های مقاومت و دهیاران از ورود مسافرانی که در این ایام به‌عنوان تعطیلات آخر تابستانه وارد منطقه می‌شوند جلوگیری کنند یا حداقل زمینه ورودشان را فراهم نکنند.

وی عنوان کرد: تامین نیروی انسانی در مراکز درمانی با استفاده از ظرفیت دانشجویان پزشکی و پرستاری انجام شود، همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند به لحاظ نیروی انسانی و هم پشتیبانی و وسایل نقلیه حسب نیاز دانشگاه علوم پزشکی ورود پیدا کرده و کمک کنند به‌خصوص برای حمل اکسیژن اهتمام بورزند.

حسین زادگان ضمن تشکر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیات‌های مذهبی، گفت: خواهش ما این است برای حفظ سلامت خودشان و جلوگیری از گردش ویروس دلتا نهایت اهتمام را برای رعایت پروتکل‌های ابلاغی به خرج بدهند تا خدای ناکرده برایشان مشکل خاص و حادی پیش نیاید.

عزاداری درمحیط های بسته و دسته روی ها از سوی ستاد ملی کرونا ممنوع اعلام شده است.

استاندار مازندران در پایان اذعان داشت: همزمان با توجه به اینکه در تابستان قرار داریم مقرر شد که فرمانداران در شهرستان‌ها از ورود افراد به ساحل به شدت جلوگیری کنند.


انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 711993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟