بارش‌های رگباری در هرمزگان تقویت می‌شود/بارش تگرگ دور از انتظار نیست

به گزارش رکنا در هرمزگان، مجتبی حمزه نژاد ، افزود: در مناطق دریایی استان، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج شدن دریا خواهد شد.سرعت وزش باد در جنوب جزیره ی لارک قابل ملاحظه خواهد بود و به بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.این وضعیت دریایی تا ساعات پایانی شب در تنگه ی هرمز پیش بینی می شود.

 

وی ادامه داد: در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان با رشد ابرهای همرفتی، شرایط برای رگبار باران و رعد وبرق مهیا خواهد بود و موقتا در پاره ای نقاط استان شامل بشاگرد و حاجی آباد احتمال تقویت سامانه ی بارشی به صورت بارش تگرگ و وزش تند باد لحظه ای دور از انتظار نخواهد بود.

حمزه نژاد با اشاره به اینکه از لحاظ دمایی تا روزهای پایانی هفته  جاری تغییرات قابل توجهی  پیش بینی نمی شود، تصریح کرد: با توجه به مواج شدن دریا از تردد با شناورهای سبک خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به بارش های رگباری، از تردد در حاشیه ی رودخانه ها و صعود به مناطق مرتفع خودداری شود، خاطرنشان کرد: طی روزهای ابتدایی هفته آینده سامانه فصلی در استان های جنوب شرق کشور تقویت خواهد شد که سبب تقویت بارش های رگباری و سیلابی شدن رودخانه های فصلی در مناطق مستعد استان هرمزگان خواهد شد.

انتهای پیام/حیدری

 

کدخبر: 704551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟