بی توجهی‌ها گیلان را وارد موج پنجم کرونا میکند

به گزارش رکنا رشت، انوش دهنادی مقدم به وضعیت کرونا و تعداد مبتلا در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر متأسفانه ۲۷۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۸۲ بیمار نیازمند بستری در بیمارستان‌های استان طی شبانه روز گذشته شناسایی شده‌اند، افزود: ۵۱ بیمار نیز در شرایط بد قرار داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز شاهد افزایش سه برابری در تعداد بیماران جدید هستیم، گفت: علت این میزان افزایش عدم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

دهنادی مقدم با اشاره به اینکه شهرستان آستارا روز گذشته با تغییر رنگ کرونایی در وضعیت قرمز قرار گرفت، ادامه داد: علاوه بر شهرستان‌های رودبار و ماسال که در وضعیت نارنجی قرار داشتند شهرستان آستانه اشرفیه هم نارنجی شد.

وی اضافه کرد: تعداد بیماران در شرق استان گیلان، شهرهای رشت و صومعه سرا نیز در حال افزایش است.

وی به شیوع نوع جدید ویروس کرونا با عنوان دلتا در جنوب و مرکز کشور اشاره کرد و افزود: این ویروس متأسفانه از انواع گذشته این ویروس قدرت سرایت بیشتر، فرار از سیستم ایمنی و میزان مرگ و میر بالاتری دارد.

دهنادی مقدم با تأکید بر اینکه همه این موارد نشان دهنده این است که نیازمند رعایت جدی تر و دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان هستیم، تأکید کرد: گیلانیان از مسافرت به جنوب و نواحی مرکزی کشور جدا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه استفاده نکردن از ماسک و مسافرت‌های غیرضروری و برگزاری و حضور در دورهمی ها از مهم‌ترین دلایل روند صعودی ابتلاء به کرونا در استان گیلان است، افزود: کنترل و از بین رفتن کرونا تنها با رعایت جدی پروتکل‌ها امکان پذیر است.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 701861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟