حاج قاسم سلیمانی چهره جهانی مقاومت است

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان ، دکتر هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با برنامه "سلام سردار " رادیو مقاومت، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و محور مقاومت به خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر همراهانشان را گرامیداشت.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی است، گفت: حاج قاسم یک مجاهدِ عارف و با بصیرت بود که واقعاً ویژگی‌های متعددی داشت.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: قانون اساسی ما ویژگی‌هایی را برای تربیت انسان‌های تراز انقلاب اسلامی درنظر گرفته که می‌توان گفت حاج قاسم سلیمانی یک مثال عینی خوب و در تراز انقلاب اسلامی و تربیت یافته بر اساس قانون اساسی است.

دکتر طحان نظیف، شهید سلیمانی را غم‌خوار مظلومان عالم دانست و گفت: ایشان خار چشم دشمنان ملت بزرگ ایران و انسانیت بود؛ این شهید والا مقام مانع تحقق اهداف آمریکایی‌ها‌ و صهیونیست‌ها در منطقه شد. حاج قاسم، یک شخص ولایتمدار و تابع ولی فقیه بود.

وی افزود: حاج قاسم زنده است چون مکتب ایشان زنده و جاودانه است و همه آزادگان جهان خون خواه حاج قاسم هستند.

سخنگوی شورای نگهبان در تشریح ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه این شهید عزیز یک عارف بصیر بود، تصریح کرد: ایشان در حساس ترین لحظه‌های نبرد با شقی‌ترین موجودات عالم به زیباترین عواطف انسانی هم پایبند بود.

دکتر طحان نظیف افزود: حاج قاسم سلیمانی چهره جهانی مقاومت است که در مقابل استکبار جهانی ایستاد و شهادت مظلومانه ایشان عجز و ناتوانی جبهه استکبار را به رخ جهانیان کشید و ماهیت پلید و غیر انسانی مدعیان دروغین حقوق بشر را آشکار کرد.

وی با تاکید براینکه اخلاص حاج قاسم نه تنها در دوران حیات بلکه در شهادتشان هم شکست دشمنان اسلام را رقم زد، گفت: شهادت ایشان آغازگر یک حرکت جدیدی‌ است که انشالله عامل شکست و بی‌آبرویی استکبار جهانی خواهد بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان یادآور شد: حاج قاسم یک شخصیت الگوست و برای ما جوان‌ها و همچنین جوان‌های آزادی‌خواه جهان و حتی غیرمسلمانان الگوست.

دکتر طحان نظیف درباره مقاطع زندگی شهید سلیمانی از کودکی تا شهادت گفت: اگر سیر زندگی ایشان را از کودکی تا شهادت مورد بررسی قرار دهیم، می‌‌توانیم سیره زیست یک قهرمان را به صورت عملی مشاهده کنیم.

وی بر لزوم بهره‌مندی از تفکرات شهید سلیمانی با استفاده از وصیت نامه، یادداشت‌ها و سخنرانی‌های این شیهد بزرگوار تاکید و خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی باید با استفاده از ابزارهای هنری به دنیا شناسانده و تکثیر شود که البته این کار در حال انجام است و باید گفت حاج قاسم در حال تکثیر هست.

سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری با شکوه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بعد از گذشت 2 سال از شهادت ایشان گفت: این شکوه و عزت نشان می‌دهد که مردم به خدمتگزاران مخلص خودشان علاقه دارند و قدر آنها را می‌دانند و قطعاً هر روزی که می‌گذرد، درخشش حاج قاسم سلیمانی بیش از قبل می‌شود و این پاداش ایمان و اخلاص این شهید بزرگوار است.

دکتر طحان نظیف با بیان اینکه هر مسئولی که بخواهد نزد خداوند و مردم عزیز باشد باید با اخلاص بوده و برای مردم دلسوزی داشته باشد و این‌ها در حاج قاسم نمایان است، تاکید کرد: تلاش‌های دشمنان مکتب حاج قاسم برای حذف نام و یاد این شهید بزرگ از فضای مجازی و رسانه‌ها، مذبوحانه و محکوم به شکست است چرا که حاج قاسم سانسور شدنی نیست و این دست و پا زدن‌ها بیهوده است و این سنت خداوند متعال است که هر کس بر مبنای ایمان به خدا زندگی کرده باشد، عزت ابدی خودهد یافت.

کدخبر: 760817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟