حضور ۶ وزیر برای پاسخ به نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس

پس از یک هفته حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابی خود، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری برگزار خواهد شد و بررسی طرح‌ها و لوایح مختلف همراه با حضور برخی از وزرا و نمایندگان دولت در این کمیسیون‌ها در دستور کار قرار دارد.

آخرین تحولات منطقه با حضور وزیر دفاع در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می‌شود

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو بررسی اختلال اخیر در جایگاه‌های سوخت رسانی کشور را با حضور مسوولان ذیربط بررسی خواهند کرد.

بحث و تبادل نظر درباره نشست اخیر وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان و نگرانی‌ها و دغدغه‌های امنیتی آن کشور و بررسی تهدیدات و آسیب‌های جنگ نرم و راهبردهای مقابله با آن با حضور مسوولان مربوطه در کمیته جنگ نرم این کمیسیون انجام خواهد شد.

ادامه بررسی قانون نظام وظیفه با حضور مسوولان مربوطه در کمیته دفاعی، نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح و معاونان وی و مروری بر آخرین اخبار و تحولات و جمع بندی نهایی طرح‌ها و لوایح مطروحه در کمیته‌ها در دستور کار هفته پیش روی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

همچنین بررسی آخرین وضعیت انتخابات عراق و پیامدهای آن با حضور مسوولان، بررسی طرح نحوه اجرای اصول ۱۵۲ و ۱۵۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بررسی طرح اعطای تابعیت به اتباع خارجی و جمع بندی طرح‌های ارجاعی دیگر در دستور کار این هفته کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار دارد.

بررسی دلایل افزایش عوارض برق در کمیسیون انرژی مجلس

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بررسی وضعیت بارش‌های کشور و پیش‌بینی تامین آب و نیز تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی را با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور بررسی خواهد کرد.

همچنین بررسی اجرای احکام بند (ج) تبصره (۶) (موضوع عوارض برق) و بند (ی) تبصره (۱۵) (موضوع سوخت صرفه‌جویی شده در نیروگاه‌های تجدیدپذیر) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور قرار است با حضور معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران، نمایندگانی از دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها مجلس انجام شود.

بررسی پیش‌نویس طرح جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها در کمیسیون صنایع و معادن

کمیسیون صنایع و معادن مجلس در هفته پیش روی گزارش رییس سازمان توسعه تجارت ایران را بررسی خواهد کرد. بررسی پیش‌نویس طرح «جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی» دیگر دستورکار کمیسیون صنایع و معادن مجلس است.

بررسی گزارش عملکرد مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور و طرح اصلاح ماده ۲۴ قانون معادن و طرح استفساریه تبصره ۳ ماده ۶ قانون اصلاح معادن کشور و طرح اصلاح مواد ۹ و ۱۵ قانون معادن در دستورکار این هفته کمیسیون صنایع و معادن قرار دارد.

همچنین قرار است کمیته جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس «طرح تحقیق و توسعه صنعت» را در این هفته بررسی کند. بررسی مشکلات مربوط به صنایع قطعه ساز خودرو نیز شنبه در هیات تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کارسنجی و نیاز سنجی نیروی انسانی مجلس در کمیسیون آیین نامه بررسی می‌شود

کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو انتخاب برخی از اعضا برای کمیسیون مشترک رسیدگی کننده به طرح نظام قانون گذاری، تعیین حدود و اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات را در دستور دارد.

انتخاب برخی اعضا برای کمیسیون مشترک رسیدگی کننده به طرح حمایت و حفاظت از داده ها و اطلاعات شخصی  و رسیدگی به گزارش معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی در مورد «کارسنجی و نیاز سنجی نیروی انسانی مجلس» با حضور معاون اجرایی و مدیران ذی ربط نیز در برنامه این کمیسیون قرار دارد.

وزیر صمت به کمیسیون اصل نودم می‌رود

اعضای کمیسیون اصل نود در هفته پیش رو نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین مربوط درباره واردات کالاهای لوکس از جمله گوشی‌های لوکس آمریکایی را در برنامه دارند.

بررسی طرح اصلاح مواد ۱۹، ۴۳ و ۴۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات کشور و بررسی طرح اصلاح ماده ۳ قانون نظارت بر رفتار نمایندگان (هدایای شغلی) دردستور کار این کمیسیون قرار دارد.

همچنین اعضای این کمیسیون نشستی با مسوولان قضایی درباره پرونده شکایتی مال باختگان نگین غرب خواهند داشت.

لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن در کمیسیون قضایی بررسی می‌شود

کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس امروز( شنبه ) بررسی طرح تشکیل سازمان نظام داوری جمهوری اسلامی ایران در کمیته حقوق عمومی و بین‌الملل را در دستور کار دارد و فردا( یکشنبه ) نیز ادامه بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در جلسه کاری نمایندگان این کمیسیون قرار خواهد گرفت.

در روز دوشنبه بررسی لایحه تجارت، طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۱ قانون اجرای محکومیت‌های مالی و طرح حمایت قضایی از چرخه تولید در مراجع اجرایی در کمیته حقوق خصوصی بررسی می‌شود.

ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبور دهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور هم برای روز سه‌شنبه این کمیسیون پیش بینی شده است.

وزرای میراث و ارشاد اسلامی مهمان کمیسیون فرهنگی هستند

کمیسیون فرهنگی مجلس در فردا (یکشنبه ) جلسه هم اندیشی برای اخذ پیشنهادات اعضا در راستای تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد کرد.

اعضای این کمیسیون ۱۰ آبان برای دیدار با علماء و نشست با فعالان فرهنگی قم عازم این شهر خواهند شد و ۱۱ آبان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای هم اندیشی و استماع برنامه‌های آن وزارتخانه در کمیسیون حاضر می‌شوند.

قانون تسهیل ازدواج جوانان با حضور وزیر ورزش بررسی می‌شود

کمیسیون اجتماعی مجلس نیز درهفته پیش رو بررسی لایحه تصویب مقاوله نامه مشاوره سه جانبه (استانداردهای بین المللی کار)، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان را دستور کاردارد.

انتخاب برخی از اعضای کمیسیون اجتماعی در کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مدیریت شهری و روستایی، انتخاب برخی از اعضا برای عضویت در کمیسیون مشترک طرح اصلاح قانون اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همچنین عضویت در کمیسیون مشترک طرح ترمیم کادر پرستاری بیمارستان‌های دولتی در دستور کار این کمیسیون است.

همچنین انتخاب برخی از اعضای کمیسیون اجتماعی به منظور عضویت در کمیسیون مشترک طرح اصلاح قانون تشکیل شوراهای اسلامی کار، عضویت در کمیسیون مشترک طرح احیاء بسیج اقتصادی، عضویت در کمیسیون مشترک طرح نظام قانونگذاری تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات و عضویت برخی از نمایندگان در کمیسیون مشترک طرح جامع توسعه فناوری های مکان محور (ژئوماتیک) در کشور در دستور هفته پیش روی این کمیسیون قرار دارد.

دعوت از وزیر ورزش و جوانان در خصوص ضرورت بازنگری در قانون تسهیل ازدواج جوانان و همچنین دعوت از رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور ارائه گزارش عملکرد در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تکلیف مصرح در قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور نیز در برنامه ریزی کمیسیون اجتماعی پیش بینی شده است.

 نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت با رییس قوه قضاییه

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در هفته پیش روی با رییس قوه قضاییه نشست مشترکی را برگزار خواهند کرد.

همچنین ادامه رسیدگی به طرح اصلاح اساسنامه جمعیت هلال‌احمر در کمیته هلال‌احمر، ادامه بررسی گزارش کارگروه‌های کمیته بهزیستی و توانبخشی و بررسی اقدامات انجام‌ شده در مورد مصوبات جلسه اول کمیته سلامت الکترونیک در دستور کار این کمیسیون است.

بررسی آخرین وضعیت اجرای بند (چ) ماده ۷۰ قانون برنامه ششم و بند(ج) تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور  با حضور مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت ایران و خدمات درمانی نیروهای مسلح  در دستور کار این کمیسیون است.

طرح اصلاح بند (ب) ماده ۷۴ قانون برنامه پنج‌ساله توسعه ششم اقتصادی نیز برای دستور کاری این کمیسیون پیش بینی شده است.

وزیر کشور در کمیسیون امور داخلی مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیز در هفته پیش روی بررسی طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکیل های صنفی - تخصصی با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و دستگاه های اجرایی و تعیین اعضای کمیسیون متقاضی عضویت در کمیسیون‌های مشترک طرح اعطای تابعیت برای اتباع خارجی و طرح اصلاح قانون تشکیل شوراهای اسلامی کار را در دستور کار دارد.

ارائه برنامه‌ها و گزارش عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس با حضور رییس مرکز، بررسی سوالات برخی از نمایندگان از وزیر کشور و بررسی تحقیق و تفحص از وزارت کشور در حوزه تقسیمات کشوری با حضور نماینده متقاضی (ارکانی) و دستگاه‌های ذیربط برای دستور کار این کمیسیون پیش‌بینی شده است.

همچنین ارایه برنامه‌های شهرداری تهران و بررسی پیشنهادات تقنینی و اجرایی با حضور زاکانی شهردار تهران، کارگروه بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان پیشنهاد دهنده، کارشناسان مرکز پژوهش‌های و دستگاه‌های اجرایی نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

کدخبر: 734648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟