۵ تصفیه خانه محلی در پایتخت احداث می شود

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، مهدی پیرهادی در تشریح روند بازچرخانی آب در شهر تهران به پیگیری الزام شهرداری تهران برای طراحی و تدوین طرح جامع احیاء، مدیریت و بازچرخانی منابع آبی در فضای سبز اشاره کرد و افزود: باتوجه به شرایط کشور و تغییرات اقلیمی، موضوع آموزش مباحث محیط زیستی به ویژه در حوزه اصلاح الگوی مصرف و مدیریت بهینه منابع، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

توجه جدی استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز در تهران

وی افزود: با توجه به تنش آبی موجود استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز در شهر تهران باید مورد توجه جدی باشد. در ۲۲ منطقه شهر تهران اقدامات جدی برای سال ۱۴۰۲ طراحی و برنامه ریزی شده است و به شهرداری تکلیف شده از پساب استفاده کند تا منابع آب زیرزمینی کمتر مورد استفاده قرار گیرد؛ موضوعی که در حوزه آبیاری فضای سبز بسیار پراهمیت است.

پیرهادی ادامه داد: بی تردید تدوین طرح جامع احیا و بازچرخانی منابع آبی در تهران را پیگیری خواهیم کرد و پس از بررسی در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران در سال جاری در صحن علنی شورا مطرح خواهد شد تا بعد از تصویب اجرایی شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به احداث ۵ تصفیه خانه محلی در تهران برای تحقق موضوع بازچرخانی آب اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲ تصفیه خانه در مناطق ۱۹ و ۸ تهران با پیگیری های انجام شده به پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصد رسیده اند و امیدواریم در سال جاری به بهره برداری برسند.

پیرهادی تاکید کرد: ۳ تصفیه خانه محلی دیگر نیز تا پایان این دوره مدیریت شهری به بهره برداری خواهد رسید که در بهره برداری از پساب و بهره گیری در فضای سبز می تواند تحول قابل ملاحظه ای را به همراه داشته باشد. در حقیقت با تحقق استفاده از این پساب ها می توانیم نسبت به کاهش استفاده از آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از موضوع فرونشست زمین اقدام کنیم.

 

کدخبر: 897540 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟