انتقاد عضو شورای شهر به کندی ممیزی املاک در تهران

به گزارش رکنا، مهدی عباسی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به اجرای طرح بازنگری ممیزی املاک در شهر تهران گفت: براساس قانون هر ۵ سال یکبار باید ممیزی املاک در تهران صورت گیرد که از سال ۹۹ این بازنگری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه آخرین بازنگری مربوط به سال ۹۰ بوده و تاکنون ممیزی دقیق و کاملی صورت نگرفته است، گفت: در حالی که ممیزی در بروزرسانی اطلاعات املاک حائز اهمیت است و شهرداری می بایست ۴ میلیون و ۷۰۰  هزار واحد کاربری را ممیزی کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر این فرآیند با مشارکت دفاتر خدمات الکترونیک شهر در حال انجام است اما با توجه به روند کند کار فقط اطلاعات ۹۰۰ هزار واحد برداشته شد و در فرآیند تایید نهایی اطلاعات این تعداد به ۲۰۰ هز ار رسیده است که با توجه به ضرورت جمع آوری سریع و صحیح اطلاعات در تهران و با توجه به سرعت کند ممیزی زمان زیادی طول کشیده و عملا با افزایش تحولات شهری این اطلاعات غیر قابل اتکا می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری باید در روش برداشت اطلاعات بازنگری کرده و از روشهای نوین سه بعدی استفاده کنند، گفت: تغییر روش علاوه بر اینکه سرعت را افزایش می دهد صحت اطلاعات را نیز بالا می برد.

کدخبر: 758700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟