4 میلیون نفر در جهان قربانی کرونا شدند / چند دُز واکسن کرونا در جهان توزیع شده است؟

طبق جدیدترین آمار پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز»، شمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۱۸۴ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۱۷۸ نفر رسیده است که از آن میان چهار میلیون و ۷۷۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. ویروس کرونا در روزهای پایانی سال 2019 از شهر ووهان چین در جهان گسترش یافت. البته در یک سال و نیم گذشته گونه های مختلف کرونا در جهان شیوع پیدا کرده است. تا کنون اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و البته واکسیناسیون عمومی به عنوان مهمترین راهکارهای مقابله با کرونا در جهان شناخته شده است.

به گزارش رکنا، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز» گزارش کرده است که دست‌کم ۱۶۹ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۲۱۳ نفر از مجموع مبتلایان به کروناویروس در جهان بهبود یافته‌اند.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه «جانز هاپکینز» نیز مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را ۱۸۴ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۲۲۷ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در جهان را سه میلیون و ۹۸۳ هزار و ۹۲۷ نفر گزارش کرده است.

طبق این گزارش، تاکنون سه میلیارد و ۲۲۵ میلیون و ۸۲۸ هزار و ۹۹۱ دُز واکسن کرونا در جهان توزیع شده است.

بنا بر گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، ایالات متحده آمریکا با ۳۳ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۹۵ مورد ابتلا و ۶۰۵ هزار و ۵۶۷ قربانی در رده اول کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا قرار دارد و پس از آن هند با ۳۰ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۲۲۹ مورد ابتلا و برزیل با ۴۰۲ هزار و ۷۲۸ قربانی و ۱۸ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۵۱۱ مورد ابتلا و ۵۲۵ هزار و ۱۱۲ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارند.

گزارش‌ها حاکی از آن است در حالی که آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که ۳۲۹ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۶۹ دُز واکسن کرونا در ایالات متحده آمریکا تزریق شده است، این کشور همچنان در رده اول کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کووید-۱۹ قرار دارد.

وضعیت شیوع کرونا در بسیاری از کشورهای جهان به شدتی رو به وخامت می‌رود که مقام‌های آن‌ها در صدد اعمال محدودیت های مجدد مرتبط با شیوع این ویروس ناشناخته هستند.

روز گذشته (دوشنبه)، اطلاعات دولتی انگلیس نشان می‌‌داد که شمار مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» طی یک هفته اخیر در انگلیس، افزایش ۵۳ درصدی داشته است به طوری که بر اساس داده‌های اداره ملی آمار انگلیس، در روز دوشنبه بیش از ۲۷ هزار و سیصد مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که نشان‌دهنده افزایش ۵۳ درصدی از از تاریخ ۲۹ ژوئن تا ۵ جولای است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس در پی شیوع سویه دلتای آن در حالی است که در این کشور تاکنون حدود ۴۵ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و حدود ۳۳ میلیون ۷۳۰ هزار انگلیسی نیز دُز دوم آن را تزریق کرده‌اند (جزئیات بیشتر).

آمارها نشان می‌دهد که از زمان شروه همه‌گیری کرونا در انگلیس، چهار میلیون و ۹۳۰ هزار و ۵۳۴ نفر نفر به این بیماری مبتلا شده و ۱۲۸ هزار و ۲۳۱ انگلیسی نیز تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

کدخبر: 702680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟