کرونا در اروپا جان بیش از یک میلیون نفر را گرفت

نهاد بهداشتی سازمان ملل متحد نسبت به وضعیت خطرناک شیوع ویروس کووید 19 در قاره سبز هشدار داد.

به گزارش رکنا، شبکه خبری الجزیره به نقل از یک مقام بلندپایه سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه اعلام کرد که شمار قربانیان بیماری ویروسی کووید 19 در قاره اروپا از مرز یک میلیون نفر گذشته است.

این مقام بلندپایه هشدار داد که وضعیت شیوع این بیماری در اروپا همچنان خطرناک است و هر هفته حدود ۱.۶ میلیون مورد ابتلای جدید در این قاره ثبت می‌شود.

این در حالی است که آمار دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که شمار قربانیان کووید 19 در سرتاسر جهان تا کنون حدود ۳ میلیون نفر بوده است.

کشورهای آمریکا، برزیل و مکزیک با مجموع 1.1 میلیون قربانی کرونا تا کنون بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری را گزارش داده‌اند.

هانس کلاگ، مدیر منطقه اروپا در سازمان بهداشت جهانی در دیداری از یونان به خبرنگاران گفت که «علائم اولیه نشان می‌دهد روند سرایت این بیماری ممکن است در برخی از کشورها کُند شده باشد.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد که نسبت مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در میان افرادی با بیش از ۸۰ سال سن که در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گرفته‌اند، نزدیک به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

گفتنی است که انگلیس شاهد موارد جدید ابتلا به کووید 19 بوده، اما میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری از ماه ژانویه تاکنون به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید. 

کدخبر: 677936 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟