حناچی: کرونا به بشر نشان داد چقدر در معرض چالش است!

کرونا به گفته شهردار تهران بشر را متوجه کرد که در برابر چه چالش هایی است.

به گزارش رکنا، شهردار تهران گفت: کرونا بیش از پیش نشان داد که با وجود توسعه علم، بشر چقدر در معرض چالش قرار دارد و مواردی هست که حتی علم را به چالش می‌کشد و وابستگی جوامع بشری به یکدیگر را نشان می‌دهد.

پیروز حناچی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه رویداد کرونا روایت در برج میلاد تهران افزود: سال گذشته در دوم اسفند رسما بعد از اعلام ورود ویروس کرونا به کشور در شهرداری تهران نیز اقدامات عظیمی آغاز شد. یکی از اقلام مورد نیاز که ماسک بود، در دنیا دچار کمبود شد. با پاندمی کرونا مشخص شد که مرزهای بین کشورها نمی‌تواند از چالش‌های جهانی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: پاندمی کرونا به عنوان نقطه عطف در جوامع بشری باقی می‌ماند و تاثیر خود را در همه حوزه‌ها نشان می‌دهد. تاثیر این پدیده را حتی در فضاهای فیزیکی و جلسه‌های روزانه و خدماتی که به مردم ارائه می‌شود، مشاهده می‌کنیم.

شهردار تهران بیان کرد: اگر همه این ویروس در جهان را جمع کنیم، شاید از حجم یک قاشق بیشتر نباشد و کسی فکر نمی‌کرد چنین چالشی در جهان ایجاد کند.

حناچی افزود: بسیاری از خدماتی که در شهرها به مردم ارائه می‌شد تحت تاثیر این بحران عظیم قرار گرفت. به طور قطع پاندمی کرونا یک نقطه عطف خواهد بود.

ثبت روایت‌های کرونا در قالب ۱۰ جلد کتاب

محمد رضا ظفرقندی رییس سازمان نظام پزشکی نیز در این مراسم گفت: تصمیم گرفتیم از ابتدا در مورد کرونا در قالب‌های مختلف، اتفاقات را ثبت کنیم. صدها اثر در قالب فیلم و داستان و نقاشی به دست ما رسید و گزیده‌ای از این موارد در قالب ۱۰ جلد کتاب رونمایی می‌شود تا به عنوان فداکاری جامعه پزشکی و خدمات آنها به ملت ایران ماندگار شود.

وی ادامه داد: بعد از این سختی‌ها، با آمدن واکسن کرونا و تلاش بیشتر جامعه پزشکی، امیدواریم آسانی را در سال آینده داشته باشیم. امیدواریم با همت کادر درمان و مسئولان وزارت بهداشت از این مشکل عبور کنیم.

رییس سازمان نظام پزشکی بیان کرد: کمک وزارت امور خارجه در تامین و تهیه واکسن کرونا بسیار ارزشمند بود. همچنین گفتمان وزارت امور خارجه در سیاست بین الملل برای منافع ملی برپا شده که در تاریخ ماندگار خواهد بود و باید از طرف جامعه پزشکی از وزارت امور خارجه تشکر کنیم.

وی اظهار کرد: زمان جنگ یک نفر از تیم پزشکی به جبهه می‌رفت و خود را به خطر می‌انداخت، اما یکی از تفاوت‌های حال حاضر با دوران دفاع مقدس این است که وقتی پزشک به بخش کرونا می‌رود، خانواده او هم به خطر می‌افتد.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670620 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟