وضعیت کیفیت هوای پایتخت

هوای پایتخت در اولین روز هفته پاک است.

به گزارش رکنا، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲۳ اسفند ماه) با حاکمیت ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد بود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول و پاک قرار خواهد گرفت.

با کاهش تدریجی ناپایداری جوی طی روز احتمال می‌رود که شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها محدود شود. با تداوم این روند و عدم وزش باد مؤثر همراه با افزایش حجم تردد خودروها تا اواخر وقت پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

صبح فردا (۲۴ اسفند ۹۹) با افزایش ترافیک صبحگاهی و کاهش نسبی تندی باد غلظت ذرات معلق افزایش ‌پیدا می‌کند و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نیست.

حاکمیت جو آرام طی روز باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد که به‌تبع آن کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. این وضعیت تا اواخر وقت فردا (۲۴ اسفند ماه) ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را در بیشتر مناطق به دنبال داشته باشد.

گفتنی است، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۶ بود و هوای پایتخت در شرایط ‌قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۴۷ است و هوا در محدوده ‌پاک قرار دارد.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669943 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟