ثبت بیش از 2 هزار پرونده دارای افزایش طبقه در سیستم شهرداری

شهردار تهران امروز نشستی با اصحاب رسانه داشت.

به گزارش رکنا، پیروز حناچی، شهردار تهران در ابتدا با تبریک ماه رجب و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: در دوره جدید از نیمه سال ۹۶ به مردم قول هایی داده بودیم ، انتقاد می کردیم و اعتقاد داشتیم روند اداره امور شهر ما را به بن بست می رساند. به این معنا که عارضه های شدیدی برای اداره شهر به وجود می آید و این روش چرخه ای باطل بود.

حناچی اداره شهر به این روش را منجر به کاهش کیفیت زندگی در شهروندان دانست و افزود: زمان آن بود که ما یک تغییر پاردایم در اداره شهر داشته باشیم شاید اصلی ترین مگا پروژه ما نیز همین بود.

به وعده ها در حوزه شهرسازی جامه عمل پوشاندیم

شهردار تهران اظهار کرد: از سال ۹۰ تا ۹۹، ۲هزار و ۱۳ پرونده دارای افزایش طبقه در سیستم شهرداری ثبت شده است‌. ادعا می کنیم قولی که در حوزه شهرسازی به مردم داده بودیم، جامه عمل پوشاندیم.

او با اشاره به اهمیت بودجه شهرداری گفت: لایحه منابع پایدار در مجلس شورای اسلامی فرستادیم و به تصویب رسید . همچنین لایحه مالیات محلی در این مجلس در حال بررسی است. قول هایی که در حوزه برنامه ریزی شهری به مردم داده بودیم، سعی کردیم انجام بدیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ما نیز می توانستیم با تراکم فروشی و مسیرهای نادرست دیگر درآمدزایی کنیم، گفت: امیدواریم دیگر از این مسیر ها استفاده نشود.

اودر خصوص ماده ۱۰۰ خاطرنشان کرد: این ماده را مورد توجه قرار دادیم و پرونده های انباشته شده را جدی تر مورد بررسی قرار دادیم. افرادی تخلف کردند و اگر این موضوع پیگیری نشود، ظلم به مردم است‌.

اقدامات زیباسازی و شهروند

شهردار تهران با بیان اینکه سخت ترین مطالبی که نمی توانیم در آن به اتفاق نظر برسیم زیبایی و زیبایی شناسی است، گفت: این مبحث موضوعی است که بخشی از آن اصولی و بخشی به روحیه افراد بستگی دارد. سازمان تلاش خود را در حوزه های مختلف انجام می دهد بخشی از این کارها مرمت و خرید خانه های تاریخی است که در واقع کار میراث است ولی آن ها را در شهرداری تهران انجام می دهیم. دوم مناسبت های متناسب با شهر است که در تقویم تاریخی وجود دارد و در شهرداری برای اجرای آنها برنامه ریزی می شود.

او یکی از کارهای خوبی که توسط زیباسازی انجام شده است را استفاده از ویدیومپینگ در مناسبت های بین المللی عنوان کرد و گفت: ما مناسبت های مختلفی را در کشور داشتیم و برخی از اقدامات جهانی شده است. وقتی برای ووهان ویدیو مپینگ زدیم چینی ها برای تشکر به ما در کرونا کمک کردند. یا اتفاقی که زمان «جان پدر کجاستی» افتاد مسئولین افغانستان از ما تشکر کردند حتی مسئولین دیپلماسی داخلی هم تشکر کردند.   آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟