تعویق برخی پروژه های کنترل آلودگی هوا به دلیل تحریم و کرونا

آلودگی هوا در کلانشهرها تبدیل به معضلی بزرگ شده است.

به گزارش رکنا، محمدعلی نجفی ضمن اشاره به اینکه ششمین جلسه کمیته مشترک هماهنگی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و موسسه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) با حضور کارشناسان دو طرف و ناظرانی از سازمان برنامه و بودجه و سازمان حفاظت محیط زیست به‌صورت برخط برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای جلسه گزارشی از پیشرفت پروژه‌های مشترک با وجود مشکلات ناشی از همه‌گیری بیماری کووید 19 و تحریم‌های آمریکا علیه ایران ارائه شد.

وی ادامه داد: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از دو بعد با موسسه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن همکاری می‌کند؛ همکاری‌های فنی جهت ظرفیت‌سازی کنترل آلودگی هوای تهران یکی از این پروژه‌های مشترک است که از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و قرار بود که تا سال ۱۴۰۰ به پایان برسد.

مدیر پروژه‌های جایکا در ادامه با بیان اینکه به علت شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های آمریکا علیه ایران این پروژه به‌تعویق افتاد، تصریح کرد: از این‌رو قرار شد مهلت این پروژه یک سال دیگر تمدید شود همچنین برنامه فاز سوم و نهایی این پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نجفی با اشاره به اینکه دیگر پروژه مشترک شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و «جایکا» پروژه اعطای وام بلاعوض است،‌ گفت: براساس آن مقرر شده که دولت ژاپن معادل رقمی حدود ۱۲ میلیون دلار تجهیزات آزمایشگاهی مرتبط با آلودگی هوا را در اختیار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران قرار دهد. این پروژه به‌دلیل تحریم‌ها هنوز شروع نشده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، مدیر پروژه‌های جایکا در پایان ضمن اشاره به اینکه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و جایکا در این جلسه بر ادامه همکاری‌ها تا رسیدن به نتایج علمی تاکید کردند، اظهار امیدواری کرد که بعد از رفع تحریم‌ها این پروژه نیز آغاز شود.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟