بررسی بودجه مقابله با آلودگی هوای تهران در شورای شهر

آلودگی هوا در تهران اما اول یقه شهرداری تهران را می گیرد. این در حالی است که سازمان حفاظت محیط زیست متولی آلودگی هواست. با این وجود شهردار تهران اعلام می کند که در لایحه بودجه ای که فردا به شورای شهر تهران ارسال می شود ردیف بودجه مخصوصی به آلودگی هوا اختصاص داده است.

پیروز حناچی شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری برای مقابله با آلودگی هوا ردیف بودجه مخصوصی را در لایحه‌ای که فردا قرار است به شورای شهر تهران ببرد در نظر گرفته یا خیر اظهار کرد: برای این موضوع ردیف بودجه مخصوصی وجود دارد.

شهردار تهران با اشاره به اقداماتی که برای مقابله با آلودگی هوا انجام گرفته است گفت: به طور قطع هم در شرکت کنترل ترافیک و هم در حوزه حمل و نقل عمومی موضوع آلودگی هوا از جمله مهمترین موضوعات مهم و مورد توجه است.

حناچی در پاسخ به این سوال که از طریق چه فعالیت‌هایی آلایندگی هوا کنترل می‌شود بیان کرد: از طریق معاینه فنی خودرو ها، کنترل آلاینده‌های متحرک که در سطح شهر وجود دارد و نصب فیلتر دوده برای خودرو‌های سنگین این موضوع را تعقیب می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در شرایط کرونایی بسیاری از شهروندان برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی از خودرو‌های شخصی استفاده می‌کنند و اجرای طرح ترافیکی در این شرایط کمی تسهیل شده است، اما برای کنترل آلودگی هوا ردیف بودجه‌ای به صورت دائمی و طبیعی در بودجه شهرداری تهران در نظر گرفته شده است./ باشگاه خبرنگاران جوان آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟