بیش از سه میلیون دانش آموز  نیازمند موبایل و تبلت هستند

دانش آموزان / به گزارش رکنا، سیدمرتضی بختیاری در نشست خبری ضمن ارائه گزارش نهایی آمار کمک‌های مردمی در پویش ایران همدل، بیان کرد: مرحله دوم پویش ایران همدل مانند مرحله اول پویش ایران همدل بسیار با برکت بود.

وی ادامه داد: مرحله اول پویش ایران همدل با عنوان "اطعام مهدوی" بود و مرحله دوم پویش ایران همدل که از عید غدیر آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه یافت به خاطر اینکه در آستانه ماه محرم بود به عنوان اطعام حسینی برای بخشهایی که امکان طبخ غذای گرم و توزیع غذای گرم با رعایت پروتکلهای بهداشتی بود، انجام شد. احسان حسینی نیز همزمان برای مکانهایی که امکان طبخ غذا جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی نبود اعلام شد تا افراد بتوانند با کمک نقدی و غیر نقدی خدماتی به مردم نیازمند ارائه کنند.

وی با اشاره به اطعام حسینی گفت: در ۲ ماه محرم و صفر رقمی معادل ۱۵ میلیون و ۸۸۵ هزار غذای گرم توزیع شد که رقمی معادل ۲۶۶ میلیارد تومان بود. همچنین هر پرس غذا ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان بود. همچنین تعداد آشپزخانه هایی که در این قسمت کمک کردند ۲۶۶۷ آشپزخانه بود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به پویش احسان حسینی نیز بیان کرد: تعداد محلاتی که بسته های غذایی در آن توزیع شد، ۲۵۸۱ محله بود. همچنین یک میلیون و ۶۹۵ هزار بسته به ارزش ۱۸۰ هزار تومان در مکانهایی که امکان توزیع غذای گرم نبود به نیازمندان تقدیم شد.

بختیاری با بیان اینکه ۳۰۶ میلیاردتومان در رابطه با احسان حسینی کمکهای مردم شد، افزود: مجموعا در پویش مرحله دوم ایران همدل ۵۷۲ میلیارد تومان کمکهای مردمی جمع شد که از هر جهت قابل تقدیر است که این کار بزرگ در رابطه با کمیته امداد انجام شد.

بختیاری با اشاره به مجموعه اطعام مهدوی در ماه رمضان و احسان حسینی و اطعام حسینی توضیح داد: در مجموعه رزمایش ایران همدل در مرحله اول و دوم بیش از ۲۷ میلیون غذای گرم میان نیازمندان توزیع شد که ۴۲۸ میلیارد تومان ارزش داشت.

وی در ادامه درباره کمک هایی که در قالب بسته های حمایتی تهیه شد و در مکانهایی که امکان توزیع غذای گرم وجود نداشت، گفت: بیش از ۴ میلیون بسته ارزاق به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان میان نیازمندان توزیع شد. مجموعه کمکهای مردمی در رابطه با غذای گرم و بسته های حمایتی در اطعام مهدوی، اطعام حسینی و احسان حسینی هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان انجام گرفته است که قابل تقدیر است. این ۱۱۷۶ میلیارد تومان تنها کمکهایی است که به کمیته امداد شده است.

بختیاری همچنین در خصوص مرحله سوم پویش ایران همدل نیز گفت: جلسات برای مرحله سوم برگزار شده و امید است طی این هفته یا هفته آینده به جمع بندی برسد. به نظر می رسد که مرحله سوم پویش ایران همدل بر بحث اشتغال و درمان برگزار شود. ضمن آنکه کمک مومنانه به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی در بخش دیگری درباره نحوه کمک مردم در خصوص بحث اشتغال اظهار کرد: موکبی در رابطه با اربعین آقا اباعبدالله الحسین برای خیرینی که در عرصه اشتغال می توانند کمک کنند، راه اندازی شد.

رئیس کمیته امداد در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در پویش ایران همدل در خصوص جهیزیه و تسهیل ازدواج فکری شده است یا خیر؟ گفت: یکی از پیشنهادات بحث جهیزیه بود و به نظر در این قسمت پیشنهاد خوبی است، اما باید در جلسه تصویب شود، بنابراین در جلسه این موضوع را مطرح می کنیم.

 وی در ادامه به اشتغال مددجویان اشاره کرد و گفت: اگر کارآفرینانی باشند که در این زمینه انگیزه داشته باشند و ۴۰ نفر از مددجویان کمیته امداد را وارد مدار اشتغال کنند طی قرادادی به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان به او وام قرض الحسنه می دهیم. خوشبختانه موافقت بانک مرکزی هم گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد در ادامه این نشست در خصوص تبلت دانش آموزان نیز توضیح داد: در مرحله اول ۵۰ هزار تبلت را قرارداد بستیم که مقرر شده ۱۰ هزار تبلت نیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ارائه دهند. دانش آموزان تحت پوشش امداد نیاز به ۲۵۰ هزار تبلت دارند، اکنون در تنگنا هستیم و شرایطی برای استانها در نظر گرفته شده است؛ تعدادی از استانها هم افزایی کرده اند، به طوریکه ۵۰ درصد هزینه تهیه تبلت را خیرین استانها داده اند و ۵۰ درصد دیگر را ما می پردازیم. همچنین تلاش می کنیم تا بتوانیم از ظرفیت ها استفاده کنیم و مکاتباتی با شرکتهای بزرگ و وزارتخانه ها انجام شده است.

وی گفت: در سراسر کشور بیش از سه میلیون دانش آموز داریم که نیازمند تجهیزات الکترونیکی هستند. بنابراین کار بزرگی است و باید کار را شروع کنیم.

وی در ادامه درباره برنامه های اشتغال در سال ۹۹ توضیح داد: یکی از برنامه های محوری ما در اشتغال سال ۹۹، راهبران شغلی است. راهبران شغلی سال دومی است که وارد پهنه کار و اشتغال کمیته امداد برای خودکفایی شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری برنامه ما این است که ۵۰ درصد اشتغال در رابطه با راهبران شغلی باشد. در این قسمت بسیاری از مراکز دانش بنیان اعلام امادگی کرده اند و با تعداد قابل توجهی از آنها قرارداد بسته شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620275 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟