هدایت آبهای سطحی با حفر چاه جذبی جنب متروی آزادگان

به گزارش رکنا، سعید صالح محمود رباطی با اشاره به بارش‌های اخیر و پرشدن چاه جذبی واقع در شهرک دولتخواه و پیام های 137 شهروندان در این خصوص بیان کرد: در پاسخ به پیام اهالی این شهرک و نیز به منظور پیشگیری از آب ماندگی هنگام بارش ها و درنتیجه تردد راحت تر خودروها و شهروندان، یک حلقه چاه جذبی در محدوده خیابان رجب حیدری کوچه پاییزان در حال حفر است.

به گفته او امروز نیز عملیات اجرایی حفر یک حلقه چاه جذبی در مجموعه شهربانوی بوستان ولایت برای سهولت تخلیه آب استخر این مجموعه آغاز شد.

رباطی یادآور شد: زهکشی و حفر دو حلقه چاه جذبی در زیرگذر دانشگاه یادگار امام (ره)، 4 حلقه چاه در بوستان ولایت به دلیل عدم کفایت فضای چاه های موجود برای جذب آب ناشی از بارندگی ها و نیز حفر دو حلقه چاه در بوستان های نرگس و گلریز از دیگر اقدامات انجام شده برای نگهداشت شهر و پیشگیری از آب ماندگی در مواقع بارش های جوی است.

این مسئول در بخش دیگری اجرای مستمر عملیات لایروبی را از دیگر اقدامات لازم برای جلوگیری از آبگرفتگی اعلام کرد و افزود: رسیدگی به وضعیت کانال ها و حوضچه های رسوبگیر منطقه به طور منظم و طبق جدول زمانبندی شده صورت می گیرد تا ضمن جلوگیری از بروز آبگرفتگی، شرایط زیستی مناسبی برای شهروندان ایجاد شود.

درهمین راستا روزانه نزدیک به 700 متر لایروبی در کانال ها و مسیلهای محدوده منطقه انجام می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 567426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟