سگ‌های ولگرد را با سم می‌کشند؟

به گزارش رکنا، در این فیلم ابتدا یک خودرو متعلق به شهرداری کوهسار نمایش داده می‌شود، بعد در قطعه دیگر فیلم که البته از خودرو هم خبری نیست لاشه یک سگ که گفته می‌شود با سم کشته شده نمایش و سپس درگیری لفظی میان یک زن و مرد نشان داده می‌شود که ادعا شده مرد حاضر در فیلم، کارمند شهرداری کوهسار است و در نهایت عکسی از لاشه یک سگ دیگر که خون از آن جاری شده پخش می‌شود.

در همین خصوص، فرماندار ساوجبلاغ که ریاست کارگروه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در شهرستان را عهده‌دار است توضیحاتی داد.

ابوالقاسم پالیزگیر با بیان این که اصالت این فیلم مورد تأیید نیست گفته، همچنین تأیید نشده که فرد مورد نظر در این فیلم کارمند شهرداری است و این موضوع صحت ندارد. ممکن است این فیلم برای جوسازی علیه شهرداری کوهسار ساخته شده باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه جمعیت سگ‌های ولگرد در منطقه زیاد شده است، گفت: تأکید ما در کارگروه بر کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد است چون این موضوع ناراحتی مردم را به دنبال داشته است.

هاری در ساوجبلاغ افزایش پیدا کرده است

فرماندار ساوجبلاغ خاطرنشان کرد: طبق گزارش شبکه بهداشت، تعداد گزیدگی‌ها و بیماری هاری در ساوجبلاغ افزایش یافته است و به همین دلیل ما تأکید زیادی بر ساماندهی این حیوانات داریم. هر گروه، انجمن، سازمان مردم‌نهاد و تشکیلاتی که برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد پیشنهادی داشته باشد مورد استقبال ما قرار می‌گیرد اما کسی نباید در برابر ساماندهی این موضوع مزاحمت ایجاد کند.

البرز در کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد موفق عمل نکرده است

فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هم در واکنش به انتشار این فیلم گفت: گزارش این موضوع به محیط زیست رسید اما اینکه صد درصد موضوع به شکلی باشد که در فیلم عنوان شده، مورد تأیید نیست.

حکیمی در ادامه به دستورالعمل وزارت کشور برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد اشاره و اعلام کرد: در این دستورالعمل کشتار سگ‌های بلاصاحب، استفاده از سلاح گرم و مواردی از این دست ممنوع شده و روش‌هایی چون زنده‌گیری، عقیم‌سازی، واکسیناسیون، استفاده به عنوان سگ نگهبان و یا رهاسازی مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کشتار سگ ولگرد به خصوص با استفاده از سلاح گرم نوعی ترویج خشنونت در جامعه به شمار می‌رود و باعث ناراحتی مردم می‌شود، ادامه داد: در دستورالعمل کنترل جمعیت فقط در خصوص گونه‌های بیمار ذکر شده که روش مرگ باترحم به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه استان البرز در رابطه با کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد موفق عمل نکرده است، افزود: کمبود اعتبار دلیل این موضوع عنوان می‌شود اما این دلیل موجهی نیست.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 445748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟