سردار قاسم رضایی در دوره همتاپروری فرماندهان گروهان‌های مرزی سراسر کشور ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: امروز اگر توانسته‌ایم در این دوره شرکت کنیم مدیون شهدای نیروی انتظامی هستیم که در مرزها، شهرها و جاده‌ها تلاش کردند تا امنیت پایدار را برای جامعه به ارمغان بیاورند.

وی افزود: خوشحالم در خدمت شما همرزمان و همسنگرانم در دوره همتاپروری هستم، امیدواریم که در این دوره توانسته باشید بر دانسته ها و معلومات مرزی خود بیفزاید.

سردار رضایی با اشاره به احادیث پیامبر اکرم (ص)، گفت: پرونده اعمال انسان پس از مرگ بسته می‌شود؛ جزء مرزبان که پس از مرگ، پرونده اعمالش باز است و برای وی حسنه نوشته می‌شود و مجاهد فی سبیل الله است.

وی با تأکید بر اینکه منشور مرزبانی؛ ایمان به خدا، احترام و انضباط ، آگاهی و اقتدار است، افزود: مرزبان باید در جامعه الگو و نماد باشد و بایستی بر وظایف و اختیارات اشرافیت داشته باشد که نتیجه آن بصیرت و اقتدار می‌شود.

عالی ترین مقام مرزبانی کشور خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری دوره همتاپروری این است که در یک مسیر و آن هم ارتقاء کشور حرکت کنیم چرا که امنیت کشور دست همه ماست.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: نیروی انتظامی یک مأموریت پلیسی دارد و یک مأموریت نظامی و دفاعی، که این دو مأموریت با یکدیگر متفاوت است؛ در مأموریت پلیسی باید به اجتماع پرداخته شود اما در حوزه نظامی، دفاعی و مرزی، آموزش‌ها باید بر اساس مهارت‌های نظامی و دفاعی برای دفاع از مرزهای کشور باشد

وی تعامل با مرزنشینان و اجرای طرح‌های مردمیاری در مناطق محروم مرزی را مهم دانست و افزود: مرزبانان مسئول استیفای حقوق مرزنشینان در کشور هستند که باید اولویت اصلی مرزبانان در مرزها، مرزنشینان باشند و ارتباط و تعامل با آنها باید تنگاتنگ و صمیمی باشد.

سردار رضایی با تأکید بر آشنایی مرزنشینان با قوانین مرزی، گفت: آشنایی مرزنشینان با قوانین مرزی باعث می‌شود جرایم مرزی کاهش پیدا کند که باید مرزبانان در این مهم، اهتمام بیشتری داشته باشند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 425876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟