احضار مسئولان زغالسنگ کرمان در ماجرای مرگ 2 کارگر معدن

به گزارش رکنا، علی محبوب پور روز شنبه اظهار داشت: بدون هیچگونه اغماضی با مقصران حادثه معادن اصلی و هشونی کوهبنان برخورد قانونی می شود و در این راستا مدیران شرکت زغالسنگ و مسئولان واحد ایمنی و امداد این معادن به دادگستری احضار شده‌اند.

وی در خصوص ریزش تونل در معدن اصلی زغالسنگ، طی ۲ روز گذشته که منجر به جانباختن یکی از کارگران این معدن شد، اظهار داشت: هنوز ۱۰ روز از حادثه تلخ در معدن زغالسنگ هشونی که منجر به فوت یک کارگر شده بود، نگذشته که مجدد حادثه ای دیگر، منجر به جان باختن یکی از کارگران در معدن اصلی شد و در این خصوص بلافاصله مدیران و مسئول واحد ایمنی و امداد معادن به دادگستری احضار شدند.

این مقام قضایی عنوان کرد: در این رابطه پرونده‌ای در دادگستری شهرستان کوهبنان تشکیل شده و قاضی پرونده به صورت ویژه تحقیقات مقدماتی را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: نظر به اینکه این دومین حادثه‌ای است که طی ۱۰ روز اخیر در معادن شهرستان کوهبنان، اتفاق افتاده و منجر به بی سرپرست شدن ۲ خانواده شده است، ضروری است سازمان صمت و سایر مراجع مربوطه، موضوع ایمنی و امداد در معادن را به صورت ویژه‌ و بدون هرگونه نقصی، پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: علل حادثه در حال بررسی است و در صورت قصور و کوتاهی با مقصران احتمالی حوادث، بدون هیچگونه اغماضی برخورد قضایی خواهد شد.

روز گذشته ۲۸ اردیبهشت سال جاری وقوع حادثه در یکی از کارگاه‌های معدن اصلی زغال سنگ منطقه طغرالجرد این شهرستان جان یک کارگر را گرفت.

۱۷ اردیبهشت سال جاری نیز رییس حوزه قضایی شهرستان کوهبنان از تشکیل پرونده قضایی به منظور بررسی دلیل فوت یک کارگر در یکی از معادن این شهرستان خبر داد.

کدخبر: 998604 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟