راز 60 دقیقه تاخیر پرواز هواپیمای اوکراینی لو رفت / بنزین ارزان فرودگاه امام خلبان را به اشتباه انداخت؟+عکس

به گزارش رکنا، کن نیوز نزدیک به یک سال گذشته بود پستی از پرسنل شرکت خدماتی هوایی سامان منتشر کرد که نشان می داد پرواز های اوکراینی به خاطر ارزان بودن بنزین در ایران اقدام به سوختگیری بیش از حد می کنند.

این پرسنل در پیام خود گفته بود: سلام من یکی از پرسنل شرکت خدمات هوایی سامان در قسمت باربری هستم.

دو ماهی می شود که شاهد over شدن (سنگین شدن هواپیما و تخیله بار مسافران) پرواز اکراینی PS هستیم که هر سری حدود چهل تا هشتاد چمدان مسافر، جا می ماند.

بعد از تکرار این حرکت متوجه شدیم که سوخت در اکراین سه و نیم دلار می باشد و در تهران یک دلار و درنتیجه خلبان های اکراینی طبق درخواست مقام بالاتر خود، سوخت هواپیما را در ایران فول مى زنند تا سود این پرواز براى اوکراینى ها دوبله باشد.

در پرواز PS752/08jun هشتادو پنج چمدان بعلت وزن زیاد هواپیما به طمع سود بنزین، از هواپیما پیاده شد و بدتر اینکه همه چمدان ها کانکشن و ترانزیت بودند و تا سه روز دیگر دست مسافران می رسند.

میلاد باستانى - تحلیلگر و محقق سوانح هوایى - گفت: شاید این موضوع، انفجار شدید هواپیما هنگام برخورد و همچنین شعله هاى پُر نور آتش را پس از آتش گرفتن احتمالى موتور یا هر نقصى که باعث ایجاد نشت سوخت در بال هواپیما شده باشد را توجیه کند.

به دلیل اینکه هواپیما توسط مهندس ایرانى ترخیص نشده است و یک مکانیک اوکراینى با مسئولیت خود و پس از ٦٠ دقیقه تأخیر، هواپیما را براى پرواز ترخیص کرده است، احتمالاً یک نقص فنى در هواپیما وجود داشته که ممکن است مقدمات سانحه را فراهم آورده باشد.

سازمان هواپیمایى کشورى با بررسى کتاب هواپیما (log book) و صحبت با مهندس ایرانى می تواند دلیل ترخیص نکردن هواپیما توسط او را مطلع گردد.

اگر علت و محل شروع آتش سوزى در هواپیما مشخص شود، حل معماى سقوط به جوابش نزدیکتر خواهد شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533443 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟