سعید صفری ، جذاب ترین رزمی کار معروف ایران / از مربیگری تا مدلینگ

به گزارش رکنا، سعید صفری   مربی جوان و موفق در هنرهای رزمی از قهرمانان ملی‌ و عضو سابق تیم ملی بوکس و ووشو جمهوری اسلامی ایران است که در حال حاضر در رشته MMA به عنوان مربی حرفه‌ای این رشته به صورت فنی و آکادمیک فعالیت دارد.او فعالیت خود را از دوران کودکی آغاز و در نوجوانی و جوانی به صورت حرفه ای وارد فضای یادگیری مبارزات هنرهای رزمی ترکیبی  شد.

وی سه دوره قهرمان بوکس و صاحب کاپ تکنیک ایران است او اولین شخصی هست که در سبک جیت کان دو بروس لی پس از رسمی شدن این سبک در فدراسیون ووشو از سبک جیت کاندو بروسلی وارد تیم ملی ووشو جمهوری اسلامی ایران شده و عنوان نخست را در  رقابت‌های ملی  ووشو(ساندا) به عنوان ملی پوش ایرانی از آن خود کرد و در همان سال به مسابقات جهانی ووشو و همچنین به عنوان رزمی کار به لیگ حرفه ای ووشو چین نیز دعوت شد.

سعید صفری رزمی کار ایرانی در سال 2019 در تفلیس گرجستان در وزن سبک وزن 70.3 کیلوگرم (155 پوند) در قفس مسابقات MMA با پیروزی بر تمام حریفان خود توانست با دریافت کمربند جهانی و کسب مدال طلا در آن سال به عنوان یک ام ام ای کار ایرانی قهرمانی جهان شود.

وی همچنین در چهار مسابقه به عنوان مبارز MMA در لیگ رسمی cage warriors در کشور سوئد شرکت کرده است.

او با خدا حافظی از مسابقات با تمرکز روی رشته MMA و با تلاش فراوان حالا یک مربی موفق و با تجربه در این رشته است که مسیر پرورش استعداد‌های قهرمانی در ایران در رشته  ام ام ای  را در پیش گرفته است.

وی در زمینه مدلینگ نیز به عنوان مدل به تازگی ها بسیار موفق درخشیده است که در آینده کاری او تاثیر دارد.

با سعید صفری گفت و گویی داشته‌ایم که درادامه می‌خوانید.

سعید صفری  با اعلام اینکه رسمی شدن   رشتهMMA در ایران به تازگی اتفاق افتاد است ، گفت: رسمی شدن این رشته ورزشی در ایران برای علاقه مندان و فعالان این رشته باعث خوشحالی بوده اما برای تکمیل و موفقیت در این رشته باید مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای تقویت جایگاه ایران در دنیا حمایت های لازم را برای ایجاد زیرساخت های متناسب این رشته داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر شناخت کم برخی از مربیان در این رشته یکی از مشکلات MMA است ، افزود: اغلب مربیانی که به تازگی وارد این رشته شده و یا از اسم این رشته به عنوان رزومه فعالیت خود استفاده می‌کنند ، اغلب مربیان کاملی نبوده و فقط در یک یا دو رشته رزمی فعالیت داشته‌اند که به صورت کامل مسلط نیستند در حالی که یک مربی رشته MMA  باید حداقل به چند سبک رزمی مانند بوکس ، کیک بوکس ، کشتی ، تکواندو ، جوجیتسو ، جودو و ...مسلط باشد.

او تشکیل یک تیم از ورزشکاران حرفه‌ای و کامل از نظر تکنیک در رشته MMA را از دیگر برنامه ‌های خود در ایران برشمرد.

این ورزشکار که در زمینه مدلینگ به عنوان مدل نیز فعالیت های داخلی و برون مرزی دارد ، به تازگی توانسته به عنوان مدل و یک ورزشکار ایرانی تابع قوانین جمهوری اسلامی فعالیت موفقی داشته باشد. صفری میگوید که حرفه مدلینگ نیز سختی های بسیاری دارد و بر خلاف تصورات دیگران و جذابیت های آن بسیار سخت است و تمرین ژست ها ، نوع تغذیه ، رسیدگی به فاکتورهای بدنی ، استایل ، خواب و فاکتورهای اصلی زیادی که باید در این زمینه رعایت شود بسیار مهم است.او میگوید در این زمینه روتین های خاصی در زندگی خود دارد که بتواند به عنوان یک مدل نیز با چهارچوب های اصولی دیده شود.

او که رزمی کار شناخته شده هنرهای رزمی در ایران است دعوت به عنوان سرمربیگری تیم ملی MMA ایران و کشورهای دیگر را بارها در کارنامه خود داشته ولی آن را رد کرده است و درباره این علت  گفت : از نظر من افراد دیگری هستند که پیشکسوتند و می‌توانند عنوان مربی تیم ملی را داشته و این سکان را بدست بگیرند. من در ورزش به چیزهای که خواسته ام سال های قبل رسیده ام و در حال حاضر هدف و اولویت های دیگری در زندگیم دارم که تمام تمرکز خود را به روی آن ها گذاشته ام ولی باز هم در کنار اهداف دیگرم با تمام وجود در کشورم برای قهرمان سازی و مدال آوری تلاش میکنم و مربیگری شغل اصلی من است.

وی در مورد علایق خود و بازیگری اینگونه ادامه داد : که در سالهای آینده قصد دارم وارد حرفه بازیگری شوم با اینکه سالهاست تمرین بازیگری و تئاتر میکنم و در این سال ها نیز با تعداد زیادی بازیگر در ارتباط بودم که به آنها رزمی آموزش میدادم و بنظرم تقریبا وقت آن رسیده که خودم با هنرهای رزمی و خلق صحنه های تاثیرگذار و البته اکشن وارد سینمای ایران شوم حتی اگر کارگردانی نباشد که بتواند صحنه های رزمی بسازد خودم اولین کارگردان خواهم بود.

صفری در پایان گفت : امسال سال پر کاری دارم و امیدوارم بتوانم تمام کارهایی که میشود را بصورت استاندارد و اصولی انجام دهم و برای کشورم و جامعه مفید باشم.

کدخبر: 997564 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟