اتهامات شدید علیه اسطوره بارسا/ اتوئو، گنگسترِ افریقایی!

به گزارش رکنا به نقل از ورزش سه ، هنری نجالا کوان، ساموئل اتوئو ، رئیس فدراسیون فوتبال کامرون، را به دروغگویی، تبانی و اختلاس متهم و تاکید کرد که جنجالی که در مورد اونانا ، دروازه بان تیم ملی در جام جهانی قطر به وجود آمد هم تقصیر ستاره سابق بارسلونا بود. او در یک کنفرانس مطبوعاتی این صحبت ها را انجام داد که در ادامه می خوانید:

جنجال آندره اونانا

این تقصیر خود اتوئو بود و او می خواست از شر اونانا خلاص شود. ستاره های تیم ملی کامرون توسط کسی سرکوب می شوند که خود زمانی ستاره بود. حتی مربیان تیم هم از دست او راحت نیستند.

او قول داد اما عمل نکرد

اتوئو قول داده بود که دستمزد خود را به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال کامرون برای کمک به بازیکنان و فوتبال این کشور استفاده کند. اما این قول عملی نشد! فدراسیون چند ده میلیارد فرانک بدهکار است و این تقصیر اوست.

اتوئو همه چیز را دستکاری می کند!

هیچ عضوی از مجمع عمومی فدراسیون پیشنهادی برای افزایش مدت ریاست فدراسیون از 4 به 7 سال نداشته است. تنها چیزی که مورد بحث قرار گرفت افزایش تعداد دوره های مجاز برای ریاست از 3 دوره به 4 دوره بود؛ همان چیزی که در کنفدراسیون فوتبال افریقا نیز شاهدش هستیم اما اتوائو کل کشور را دستکاری کرده است.

پنهان کردن قراردادهای کلان مالی

من رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون بودم، اما به هیچ سندی مربوط به اسپانسرهای مختلف دسترسی نداشتم. هیچ اطلاعی از قرارداد با شرکت های بزرگی چون One و MTNنداشتم و بارها درخواست مدارک مربوطه را کردم اما کارمندان فدراسیون گفتند که رئیس چنین اجازه ای به آنها نمی دهد. معلوم نیست که درآمد این قراردادها صرف چه چیزی شده است.

تهدید اعضای خانواده از سوی اتوئو

اتوئو یک میلیون فرانک به یکی از مسئولان فوتبال داد تا مرا زیر نظر داشته باشد و این مرد شروع به تهدید خانواده من کرد. من با دادستان تماس گرفتم تا اقداماتی برای تامین امنیتم صورت بگیرد. در مقابل اتوائو جلسه ای با اعضای تیم برگزار و اعلام کرد که دیگر اعتمادی به من ندارد چرا که سوالات زیادی می پرسم.

جای آنها بودم شرمنده می شدم!

از اینکه استعفا دادم پیشمان نیستم. اوضاع آن طور که باید پیش نمی رفت. من از جیب خودم حدود 10 میلیلون فرانک هزینه کرده ام و اگر امروز توهین بشنوم هم مشکلی نیست. در کمیته اجرایی فدراسیون افراد شایسته ای وجود دارند. من نمی دانم چگونه می توان آنها را تا این حد دستکاری کرد. اگر من جای آنها بودم شرمنده می شدم.

کدخبر: 909624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟