بازگشت مهران مدیری به تلویزیونی + جزئیات سریال جدید

در ادامه موج بازگشت چهره‌ها به تلویزیون، حالا نوبت به مهران مدیری رسیده است. سیمافیلم پس از محسن تنابنده، سراغ مذاکره با مدیری رفته تا سریال جدیدی را در تلویزیون تولید کند.

مجری مشهور با صداوسیما آشتی کرد

مسعود کریمی خضرا مدیر گروه تولیدات طنز سیمافیلم در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن اشاره به آغاز پیش‌تولید و نگارش «پایتخت 7»، درباره بازگشت مهران مدیری به تلویزیون گفته است: «با آقای مهران مدیری صحبت شده است و ان‌شاءا... این نوید را می‌دهم که با آقای مدیری همکاری خواهیم داشت، زمانش را الان نمی‌توانم بگویم، اولویت ما برای این همکاری ساخت سریال است.

این نوید را می‌دهم ما با همه این عزیزان مشغول مذاکره هستیم و هرکدام ان‌شاءا... توفیق شود سعی‌مان این است که به پیش‌تولید، تولید و نمایش برسد.» در ادامه مطلب، اهمیت مذاکره تلویزیون با مهران مدیری برای همکاری تازه را از زوایای مختلف بررسی کردیم.

اختلاف با صداوسیما

نتیجه آخرین همکاری صداوسیما و مهران مدیری، «دورهمی» بود که ابتدا در قالب یک برنامه گفت‌وگومحور روی آنتن رفت و سپس به عنوان مسابقه ادامه پیدا کرد. «دورهمی» از سال 95 تا مرداد 1401، در مجموع طی پنج فصل پخش شد. «دورهمی» گفت‌وگومحور به یکی از برندهای محبوب تلویزیون تبدیل شد و موفقیت جدیدی در کارنامه مدیری ثبت شد. اختلاف صداوسیما و مهران مدیری از جایی آغاز شد که مدیری همزمان با وقایع سال 1401 ویدئویی منتشر کرد و گفت به عنوان سازنده «دورهمی»، نمی‌خواهد یک فریم از تصویرش به هیچ بهانه‌ای در هیچ شبکه‌ای پخش شود. قرار بود همزمان با پایان ماه صفر ادامه «دورهمی 5» روی آنتن برود، اما صحبت‌های مدیری باعث شد «دورهمی» از جدول پخش شبکه نسیم خارج شود و صداوسیما از او شکایت کند. هرچند که مدیری ویدئوی جدیدی منتشر کرد و گفت مالک هر اثر تلویزیونی که او ساخته، صداوسیما ست و تصمیم برای پخش شدن یا نشدن هر اثر بر عهده این سازمان است.

مدیران تلویزیون مدعی شدند که پخش نشدن قسمت‌های باقی‌مانده «دورهمی» باعث شده صداوسیما نتواند از پخش آگهی بازرگانی درآمد داشته باشد، بنابراین مدیری باید این خسارت را جبران کند. پنجم اردیبهشت امسال، ناصر قدیرکاشانی اعلام کرد شکایت از مهران مدیری در حال رسیدگی‌است و متوقف نشده است. با توجه به اعلام رسمی بازگشت مهران مدیری به تلویزیون، باید دید این شکایت به کجا خواهد رسید و سرنوشت 45 قسمت پخش‌نشده «دورهمی» چه خواهد شد. آیا اختلافات حل شده و «دورهمی» به کنداکتور بازمی‌گردد؟

کوچ به نمایش خانگی

مهران مدیری پس از تولید «دورهمی»، به نمایش خانگی کوچ کرد و برنامه جدیدش به نام «اسکار» را ویژه انتشار در این مدیوم تولید کرد. هرچند   پس از اختلافاتی که میان مدیری و صداوسیما پیش آمد، گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال مجوز نگرفتن «اسکار» و ممانعت از فعالیت مدیری در نمایش خانگی منتشر شد، اما ساترا اعلام کرد که روند صدور مجوز طی شده و مشکلی برای انتشار مسابقه وجود ندارد، در نهایت هم مجوز «اسکار» از سوی ساترا صادر شد. این مسابقه از دی‌ماه 1402 منتشر شد و اکنون به فصل پایانی رسیده است.

دوری از سریال‌سازی پس از «در حاشیه»

کارنامه سریالی موفق مدیری در تلویزیون، او را به یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌سازان تبدیل کرد. این کارگردان آخرین‌بار سال 94، «در حاشیه 2» را ساخت. این مجموعه که از زاویه کمدی به پزشکان می‌پرداخت و قصه آن در یک بیمارستان می‌گذشت، تولید پرحاشیه‌ای داشت و از سوی پزشکان نیز با انتقادهای فراوانی مواجه شد. مهران مدیری پس از این مجموعه جنجال‌برانگیز، به عنوان برنامه‌ساز فعالیت خود را در تلویزیون ادامه داد و مشغول ساخت «دورهمی» شد. مدیری پس از سه سال دوری از سریال‌سازی، سال 97 به نمایش خانگی رفت تا مجموعه کمدی جدید خود یعنی «هیولا» را کارگردانی کند. پس از استقبال مخاطبان از این سریال، مدیری اواخر سال 99 فصل دوم «هیولا» را با نام «دراکولا» جلوی دوربین برد، اما این مجموعه موفقیت فصل اول را تکرار نکرد. حالا خبر رسیده است که مهران مدیری برای کارگردانی یک سریال جدید، وارد مذاکره با تلویزیون شده است. در صورتی که این مذاکرات به نتیجه برسد، مدیری پس از حدود یک دهه دوری از ساخت مجموعه تلویزیونی، بار دیگر به عنوان کارگردان به تلویزیون بازمی‌گردد و سریالی تولید خواهد کرد. پس از تجربه‌هایی که مهران مدیری طی سال‌های گذشته پشت سر گذاشته، بازگشت او به تلویزیون و به ویژه سریال‌سازی، اتفاق کنجکاوی‌برانگیز خواهد بود.

کدخبر: 996293 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟