نیمای سریال خانه ما بعد از 23 سال و رفتن به کانادا دیده اید + عکس خصوصی ها و بیوگرافی

وحید رهبانی (زادهٔ ۲۹ فروردین ۱۳۵۸) بازیگر، کارگردان تئاتر و مترجم ایرانی است. او فعالیت در تئاتر را از ۱۷ سالگی آغاز کرد. نقش‌های برجستهٔ او در تلویزیون شامل خانه ما (۱۳۷۹) و گاندو (۱۳۹۸) می‌شود.

رهبانی در جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۹ با دو فیلم شیشلیک و مصلحت حضور داشت؛ وی برای بازی در مصلحت نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

وحید رهبانی در سریال خانه ما

وحید رهبانی در سریال خانه ما نقش نیما

تحصیلات

او فارغ‌التحصیلِ رشتهٔ کارگردانی تئاتر از مدرسه ملی تئاتر کانادا است. وحید رهبانی متولد ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است. فارغ التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه «یورک» تورنتو کانادا می باشد که از ۱۷ سالگی وارد تئاتر شد سپس وارد ترجمه نمایشنامه نیز شد

در تهران به دنیا آمده اما از سمت پدر و مادر ریشه های اصفهانی دارد.

وحید رهبانی2

وحید رهبانی

ازدواج

وحید رهبانی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

تغییرات اخلاقی ام

زمانی که برای اولین بار تئاتر را شروع کردم ، آدم خشمگین، جدی و عصبی بودم، احتمالا به این دلیل که درختم همچنان بار نداشت. از اینکه در کانادا نماندم و در ایران هستم خیلی رضایت دارم به این دلیل که اینجا آدم به درد بخور تری هستم و می توانم آنچه را یاد گرفته ام به دیگران منتقل کنم.

اگر من در خارج از کشور می ماندم زندگی ام به مسیر دیگری می رفت.

از کلاس تا بازی تئاتر

سال ۱۳۷۴ دوره های بازیگری را در آموزشگاه هنری سمندریان گذراند تا اینکه یکسال بعد وقتی ۱۷ ساله بود با نمایش «معرکه» داوود میرباقری بروی صحنه رفت.

در سال ۱۳۷۷ با نمایش «دایره گچی قفقازی» به کارگردانی حمید سمندریان درخشید تا اینکه دو سال بعد در ۲۱ سالگی با سریال «خانه ما» اولین بار جلوی دوربین رفت.

بازی در دوئل

در سال ۱۳۸۱ در فیلم «وئل» احمدرضا درویش بازی کرد اما نزدیک به دو سال طول اکران آن طول کشید و با وجود استقبال زیاد رهبانی دیگر در ایران نبود.

وحید رهبانی1

وحید رهبانی

تحصیل در کانادا تا ترجمه

وحید رهبانی در سال ۱۳۸۲ وقتی ۲۴ ساله بود برای ادامه تحصیل راهی کشور کانادا شد و تا مدت ها آنجا مشغول بازی و کارگردانی تئاتر بود. او سپس بخاطر تسلط خود به زبان انگلیسی شروع به ترجمه نمایشنامه کرد.

از رفتنم پشیمان نیستم

فیلم دوئل هنوز اکران نشده بود که از ایران رفتم ، شاید چون پیگیر شهرت نبودم ، فکر می کردم من کارگردان هستم و باید بروم درس بخوانم و بعد بیایم و درس بدهم. الان پشیمان نیستم و اتفاقا خیلی خوشحال هستم که بازگشته ام و دارم تدریس می کنم ، بنظرم هیچ شغلی زیباتر از این نیست که معلم باشید.

شهرت با سریال گاندو

وحید رهبانی در سال ۱۳۹۷ بعد از چند سال دوری از تلویزیون با سریال گاندو در نقش آقا محمد یک مامور امنیتی به قاب تلویزیون بازگشت که بسیار او را مشهور کرد. این سریال جنجالی که بعنوان مجموعه امنیتی و تخیلی از آن یاد می شود با وجود مخالفت ها و نقد جدی بر آن وارد فصل دوم نیز شد.

برای نقش محمد ادا در نیاوردم

برای ایفای نقش «محمد» سعی کردم هیچ کار اضافه و خاصی نکم و خیل صاف و تمیز این شخصیت را آنطور که باید نشان دهم. وزنه ای که روش «آقامحمد» این سریال است خیلی زیاد و سنگین بود و ظرافت های خاصی را در بازی می طلبید ، باید در عین مهربانی هواس جمع باشد.

ماجرا این است که شغل من بازیگری در تلویزیون نیست ، گاهی پیش می‌ آید ، ولی شغل اصلی من کارگردانی و بازیگری در تئاتر است. بازی در تلویزیون برایم تفریح است و اگر کاری را دوست داشتم شاید در آن بازی کنم.

علاقه به جیمز باند و شبکه های اجتماعی

فیلم های جیمز باند را می بینم ، همه به نوعی این فیلم ها را دوست داریم ، مردم هم این موش و گربه بازی ها را دوست دارند. در شبکه های اجتماعی هیچگونه فعالیتی نداشتم و با مطبوعات هم خیلی در ارتباط نبودم و در هیچ جشنواره ای هم حضور نداشتم اما الان در اینستاگرام صفحه دارم.

سریال تلویزیونی

● گاندو ۲ – ۱۳۹۹

● گاندو – ۱۳۹۷

● بچه‌ های گروهان بلال – ۱۳۹۷

● شاید برای شما هم اتفاق بیفتد – ۱۳۹۰

● کمین – ۱۳۸۱

● خانه ما – ۱۳۷۹

فیلم تلویزیونی

● وقت خوب بودن – ۱۳۹۱

● برگ و باد – ۱۳۹۱

● باد بهشت – ۱۳۸۹

● وزنه‌ های بی وزن – ۲۰۱۰

کار سینمایی

● مادر پاییزی – ۱۳۹۰

● دوئل – ۱۳۸۲

● شیشلیک – ۱۳۹۹

● مصلحت – ۱۳۹۹

کدخبر: 982520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟