حداقل مبلغ خرید ملک برای دریافت اقامت ترکیه

لازم به ذکر است، تفاوت بسیاری بین مفهوم اقامت و شهروندی ترکیه وجود دارد. بر این اساس، شما با اخذ شهروندی ترکیه، پاسپورت این کشور را به دست می آورید، در حالی که با مجوز اقامت، این مورد ممکن نیست.

نکته مهم: منظور از خرید ملک، می تواند مواردی چون: خانه مسکونی، مغازه، واحد تجاری، مزرعه و زمین، را شامل گردد.

خرید ملک در ازمیر

ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه است که با یک جمعیت جوان دانشگاهی، محیطی پویا و پر جنب و جوش به خود گرفته است. از طرف دیگر، این شهر ظرفیت بسیار بالا در حوزه اقتصادی داشته و همچنین، از امکانات رفاهی، خدماتی، مناطق گردشگری متنوع و زیرساخت های عالی برخوردار می باشد. شما در شهر ازمیر، علاوه بر لذت بردن از دریا و سواحل بسیار زیبای آن، تجربه همزمان زندگی در دنیای مدرن و سنتی، از مراکز تجاری، تفریحی، درمانی و آموزشی باکیفیت بهره می برید.

از این رو، تمامی موارد ذکر شده، دست به دست هم می دهند تا انتخاب این شهر برای خرید ملک در کشور ترکیه قانع کننده تر شود. گفتنی است، تنوع بسیار بالایی در املاک این شهر وجود دارد که خرید ملک را برای هر شخص با هر سبک زندگی، بودجه و شرایط مختلف ممکن می سازد. توجه داشته باشید، با خرید ملک در ازمیر می توانید در نهایت، به شهروندی ترکیه و دریافت پاسپورت این کشور دست یابید.

خرید ملک در ترکیه از اوکازیون

وب سایت Okaziyon، یک مجموعه بسیار قوی و معتبر در زمینه خرید و فروش املاک در ترکیه و دریافت شهروندی این کشور بوده و موفقیت های بسیاری هم در این حوزه کسب کرده است. مشاوران و کارشناسان ماهر مجموعه اوکازیون، برای راهنمایی و ارائه توضیحات تکمیلی مرتبط با شرایط و بودجه شما، در این زمینه آماده ارائه خدمت به تمام ایرانیان عزیز و اعتمادسازی هر چه بیشتر هستند.

از سری خدمات مجموعه اوکازیون در رابطه با خرید ملک در ترکیه و اخذ پاسپورت آن از این طریق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاوره رایگان جهت خرید ملک در کشور ترکیه
  • ارائه پیشنهادات متنوع سرمایه گذاری، منطبق با شرایط ویژه شما در کشور ترکیه
  • معرفی گزینه های مختلف ملک اعم از آپارتمان، ویلای ساحلی و غیره، متناسب با بودجه و دلیل شما برای خرید
  • راهنمایی کامل برای آشنایی شما با قوانین و شرایط، مراحل خرید و فروش ملک، اخذ پاسپورت و شهروندی کشور ترکیه
  • ارتباط مستقیم بین خریدار و فروشنده برای حذف واسطه های سودجو

خرید ملک از اوکازیون

قوانین خرید ملک در ترکیه

در سال های اخیر، خرید ملک در ترکیه برای اخذ شهروندی این کشور، افزایش قابل توجهی یافته است. افرادی که تمایل دارند با خرید ملک به شهروندی ترکیه دست یابند، باید از تمامی قوانین و شرایط در این رابطه، اطلاع کافی داشته باشند؛ از این رو، شما با خرید ملکی در ترکیه که به عنوان یکی از مطمئن ترین روش هاست، علاوه بر سرمایه گذاری و زندگی، می توانید در نهایت پاسپورت کشور ترکیه را نیز بگیرید.

بصورت کلی، قوانین خرید و فروش ملک در ترکیه برای اتباع خارجی به شرح زیر می باشند:

  • اتباع خارجی می توانند 30 هکتار زمین از املاک کشور ترکیه را خریداری کنند.
  • امکان خرید ملک در مناطق نظامی و امنیتی کشور ترکیه وجود ندارد.
  • اتباع خارجی می‌توانند تنها 10 درصد از املاک هر منطقه در این کشور را خریداری کنند.
  • خرید ملک به صورت اعتباری و با استفاده از تسهیلات بانکی برای اتباع خارجی، تنها در صورتی مجاز است که از قبل پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کرده باشند.
  • اگر قطعه زمینی توسط یک تبعه خارجی با هدف ساخت ملک خریداری شود، این کار باید در 2 سال انجام شود.
  • انتقال مالکیت از فروشنده به خریدار، فقط با ثبت در دفاتر رسمی ثبت این کشور امکان پذیر می باشد.
  • با خرید یک ملک به ارزش حداقل 400 هزار دلار، می توانید برای شهروندی کشور ترکیه درخواست دهید؛ همچنین، می توانید با خرید چندین ملک که ارزش مجموع آنها 400 هزار دلار باشد، نسبت به اخذ شهروندی ترکیه اقدام کنید.
  • توجه داشته باشید که حداقل سن برای خرید ملک در کشور ترکیه، 18 سال می باشد و افراد زیر سن قانونی، قادر به خرید ملک در این کشور نیستند.

نکته بسیار مهم یک! توجه داشته باشید که باید از یک شخص ترکیه ای ملک خود را خریداری کنید تا بتوانید شهروندی ترکیه را بدست آورید؛ در غیر این صورت نمی توانید پاسپورت کشور ترکیه را کسب کنید.

نکته بسیار مهم دو! به طور کلی، محدودیت خاصی در زمینه فروش ملک برای اتباع خارجی وجود ندارد، جز اینکه نمی توانید ملک خریداری شده را تا 3 سال پس از ثبت رسمی، بفروشید.

خرید ملک در ترکیه از اوکازیون

تفاوت شهروندی و اقامت بلند مدت ترکیه

همانگونه که پیش تر اشاره شد، تفاوت عمده ای بین مفهوم شهروندی و کسب مجوز اقامت بلند مدت وجود دارد؛ بر این اساس، شما با اخذ شهروندی یک کشور، در واقع به عنوان تبعه آن شناخته شده و علاوه بر دریافت پاسپورت، از دیگر مزایای شهروندی آن درست همانند اتباع آن کشور، بهره مند خواهید شد. در حالی که با کسب مجوز اقامت بلند مدت یک کشور، شما صرفا برای ورود و خروج به کشور مزبور، نیازی به دریافت ویزا نخواهید داشت و بدون محدودیت زمانی و تعداد دفعات، می توانید به آن سفر کنید.

به بیان دیگر، شما با دریافت اقامت بلند مدت کشوری مانند ترکیه، نه تنها نمی توانید در برخی مشاغل به کار بپردازید، بلکه شهروند این کشور نیز، بشمار نخواهید آمد. بدین ترتیب، در ترکیه از سه طریق می توان شهروندی را آن اخذ کرد که عبارتند از:

  1. خرید ملک به ارزش حداقل 400 هزار دلار
  2. افتتاح حساب بانکی با حداقل 500 هزار دلار در یکی از بانک های معتبر ترکیه
  3. ایجاد اشتغال و استخدام حداقل 50 شهروند ترکیه ای برای کار

لازم به ذکر است، مجوز اقامت در ترکیه، شامل 6 نوع می گردد که عبارتند از:

  1. مجوز اقامت کوتاه مدت یا موقت برای گردشگران، کارآفرینان، صاحبان ملک به ارزش حداقل 75 هزار دلار.
  2. اجازه اقامت بلند مدت یا دائمی برای کسانی که مجوز اقامت کوتاه مدت خود را طی 5 سال گذشته به طور مستمر تمدید کرده اند.
  3. اجازه اقامت خانوادگی برای همسر، فرزند غیربالغ همسر و فرزند خود، برای اشخاصی که قبلا موفق به دریافت مجوز اقامت ترکیه شده اند.
  4. مجوز اقامت تحصیلی برای اشخاصی که قصد تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی در این کشور را دارند.
  5. مجوز اقامت بشر دوستانه که توسط فرمانداری صادر می شود.

 

کدخبر: 996598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟