بازداشت مرد شیرازی که با دستگاه گنج یاب به دنبال گنج  بود

به گزارش رکنا، مسعود رزمجویی امروز، ۳۰ اردیبهشت‌ماه گفت: با گزارش یگان حفاظت شهرستان مرودشت، دربی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی به هویت معلوم واقع در روستای شهرک ابرج بلافاصله عوامل این یگان ضمن هماهنگی با دادستان شهرستان و اخذ مجوز ورود با همکاری پاسگاه انتظامی منطقه برای بررسی صحت‌وسقم موضوع به محل موردنظر رفتند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس افزود: مأمورین پس از بررسی‌ها حفاری غیرمجازی به عمق تقریبی ۴ متر را در درون سالن ساختمان مشاهده و ادوات حفاری از قبیل یک دستگاه پیکور شارژی، یک دستگاه فلزیاب و... را کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به اینکه متهم دستگیر و همراه با پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، گفت: هم‌اکنون مراتب از طریق این یگان و واحد حقوقی در حال پیگیری است.

رزمجویی تصریح کرد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است و فروشندگان مکلف‌ هستند دستگاه‌های یادشده را فقط به اشخاصی که مجوز خرید از سازمان میراث فرهنگی کشور رادارند، بفروشند و نسخه‌ای از برگ فروش را مشتمل بر مشخصات خریدار و مشخصات فنی دستگاه به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال کنند.

کدخبر: 998939 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟