تعداد قربانیان سیل مشهد به 4 نفر رسید + فیلم

سیلاب «جلگه زوزن» شهرستان خواف را فرا گرفت

به گزارش رکنا، رئیس هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: دو نفر در میدان انقلاب و دو نفر نیز در نزدیکی بلوار سیدی مشهد بر اثر گرفتار شدن در سیلاب جان خود را از دست دادند. همچنین از ظهر امروز تا کنون گزارش مفقود شدن ۱۲ نفر در استان بر اثر بارندگی و سیلاب دریافت شده است.

محمد افشار مقدم چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن در بخش جلگه زوزن، ۶ گروه امدادی با تجهیزات کامل به همراه هشت دستگاه موتورپمپ برای تخلیه آب از منازل روستایی که دچار آب گرفتگی شده بودند، به این بخش اعزام شدند.

وی ادامه داد: سیلاب موجب آب گرفتگی یکصد منزل مسکونی و برخی از مکان‌های نگهداری دام و تعدادی از چادرهای اسکان در روستای بیاس آباد بخش جلگه زوزن خواف شد که آب از این واحدهای مسکونی توسط امدادگران هلال احمر تخلیه و خدمات امدادی لازم به اهالی روستا ارایه شد.

سیل مشهد

همچنین، رییس جمعیت هلال احمر خواف گفت: مسجد روستای بیاس آباد همراه با غذای گرم برای اسکان اضطراری ساکنان منازل روستایی که دچار آب گرفتگی شده بودند در نظر گرفته شد.

بخشدار بخش جلگه زوزن خواف نیز گفت: بارش شدید باران و تگرگ عصر چهارشنبه موجب سیلاب در محدوده روستای بیاس آباد و خسارت به بخش‌های کشاورزی و دامداری این منطقه شد.

غلام علی صالحی سلامی اضافه کرد: این سیلاب خسارت جانی به همراه نداشت ولی منجر به تلف شدن تعدادی از دام‌های کشاورزان شد و با حضور گروه‌های امدادی هلال احمر و نیروهای انتظامی شهرستان خواف خدمات لازم به اهالی روستا ارایه شد.

وی تصریح کرد: خسارت‌های این سیلاب به بخش‌های دامداری و کشاورزی بخش جلگه زوزن در دست بررسی است.

بنابر اعلام هواشناسی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک همراه با رگبار شدید باران در برخی از ساعت ها، عصر چهارشنبه شهرستان خواف واقع در جنوب استان خراسان رضوی را فراگرفت و تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد.

بارش شدید باران منجر به سیلاب در بخش‌هایی از جلگه زوزن خواف شد

بخش جلگه زوزن با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ روستا به مرکزیت شهر «قاسم آباد» یکی از بخش‌های شهرستان خواف است و در جنوب غربی مرکز این شهرستان قرار دارد.

مرکز شهرستان خواف با چهار بخش «جلگه زوزن، سلامی، سنگان و مرکزی» و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

کدخبر: 998010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟