کلاهبرداری ۱۰۰۰ میلیاردی با شگرد پیش فروش خودرو / 146 زن و مرد به دنبال او بودند

به گزارش رکنا، سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: در پی گزارشی از پلیس آگاهی کرمانشاه و در پی وصول پرونده‌های متعدد مبنی بر اینکه شخصی به هویت معلوم که مالک نمایشگاه خودرو بوده ابتدا شرکتی را در زمینه پیش فروش و تأمین قطعات خودرو در سطح شهرستان‌های این استان تأسیس و سپس با تنظیم قراردادهای صوری در خصوص واگذاری خودرو و قطعات خودرو فعالیت خود را انجام داده است.

وی افزود: این فرد شیاد پس از جلب اعتماد شهروندان از تعداد ۱۴۶ نفر متقاضی مبلغ یک هزار میلیارد ریال اخاذی و سپس متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و کثرت افراد مال باخته بلافاصله پیگیری این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان کرمانشاه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با تلاش و اقدامات پلیسی کارآگاهان محل اختفای این کلاهبردار در استان تهران شناسایی شد، گفت: ضمن هماهنگی با مراجع قضائی متهم دستگیر و در بازجویی‌های انجام شده به انجام کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان در سطح استان و شهرستان‌های آن اعتراف و با قرار صادره روانه زندان شد.

سردار قنبری به شهروندان توصیه کرد: ساده‌ترین و مؤثرترین راه مقابله با اقدامات مجرمانه افزایش سطح آگاهی است که از مردم توقع داریم هشدارهای پلیس آگاهی را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و حتماً اینگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کدخبر: 996490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟